A Samsung új, 8K felbontású, Q950TS nevű 85 inches tévéje kapcsán gyorsan leszögeznénk: felesleges legyinteni rá azzal a felütéssel, hogy ilyen magas felbontású tartalmakból a gyakorlatban még nem válogathatunk. Ez jelenleg igaz, de
ha a gyártók nem mernek fejleszteni, nem mutatnak be technológiai újdonságokat, akkor nem is lesznek ilyen, tényleg szemet gyönyörködtető tartalmak,
a Samsung pedig innovátorhoz és piacvezetőhöz méltóan magához ragadta a kezdeményezést.
Az új 8K QLED tévéjük ráadásul szinte tökéletesen kávamentes. Persze, egy minimális, 2,3 milliméteres keret van, de ez konkrétan észrevehetetlen, a készülék pedig 15 milliméteres "vastagsággal" bír, vagyis tényleg
elképesztően vékony.
Mesterséges intelligencia javítja a képminőséget, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Full HD és s 4K tartalmat is igyekszik 8K-s élménnyé csalni a szemünknek, a streaming szolgáltatásoknál pedig egy "AI ScaleNet" nevű technológia
előzi meg a minőségvesztést, amíg a tartalom a szolgáltató szerveréről a tévénkre érkezik.
A Samsung első ilyen tartalomszolgáltató-partnere az Amazon a Prime Video szolgáltatásukkal. A YouTube-bal pedig partnerségben készítik elő a terepet a 8K tartalmak streameléséhez.
A mozgó objektumok (például egy versenyautó) hangját a készülék a hangszóróin át igyekszik a lehető legrealisztikusabban átadni, mintha a nézők is jelen lennének.
Gyakorlatilag leköveti a mozgás hangjának az útját.
A okostévéhez egy "digitális komornyik" is jár, amellyel nem csak a WiFi- és Bluetooth-kompatibilis egyéb otthoni készülékeinket tudjuk irányítani a tévén keresztül, hanem a régebbi eszközöket is, amelyeknek van infravörös portjuk. A készülék az adott helyiség körülményeihez igazítja a fényerejét és a kontrasztot, ahol elhelyezték, az ígéret szerint pedig a képek ott lesznek fényerőben gazdagok, ahol kell, vagyis a fényerő nem a sötét/fekete felületek kárára lesz erős.
A hangszórók a készülék oldalán és hátlapján helyezkednek el, a gyártó szerint csodás hangminőséget kapunk mindenféle hangrendszer csatlakoztatása nélkül, ami esetleg csak elrontaná a kávamentes tévé által kapott minimalizmust. De ha mégis ezt szeretnénk, a tévé a saját és a külső eszköz hangját kombinálva még dinamikusabb hangzást nyújt.
Az új 8K-s tévébe még olyan fejlesztések is kerültek, mint a még okosabb Bixby, a Samsung saját digitális asszisztense, a Samsung saját ingyenes streaming szolgáltatása, a Samsung TV Plus, digitális fitnesz-szolgáltatások azoknak, akiknek nincs ideje konditeremben járni, vagy például többablakos nézőpont, ha valaki tévézés közben például ránézne az emailjeire.
Nyilvánvalóan a fiatalabb generációt célozza meg a dél-koreai gyártó a "The Sero" nevű új tévéjével, amely a Samsung "Lifestyle" vagy életmód termékcsaládjába tartozik. A készülék különlegessége, hogy automatikusan helyzetet vált, horizontálisból vertikális lesz az elhelyezkedése, vagyis függőlegesbe teszi át saját magát a kijelző vízszintesből, ha vertikálisan felvett tartalmat jelenít meg.
Régóta észrevehető jelenség, hogy
az emberek függőleges helyzetben videóznak a mobiljukkal, hiszen általában mindenki így használta a mobilját,
kivéve egyes játékoknál. A vertikálisan felvett mozgóképek viszont tévén, vízszintes helyzetű kijelzőkön nem néznek ki jól. Ez leginkább az Instagram-storykat, a Snapchatet, a TikTok-, és a YouTube-alkalmazásokat tényleg életmódszerűen használó fiatal generációnak jelenthet gondot.
A Samsung 43 inches újdonságával viszont megszűnik a probléma, ha nagy felületen is megnéznék az így felvett videóikat: a kijelző forog, ha vertikális a videó. A Samsung-telefont használóknak elég a kerethez kell érinteni a készüléket, hogy csatlakozzon a tévéhez, az iPhone-os tévézőknek viszont a csomagban lévő távirányítót is használni kell. Arról egyelőre nincs egyértelmű információ, hogy a többi gyártó felhasználói ki tudják-e használni ezt az újdonságot. Nem tömegtermék, viszont
kétségkívül felhívja magára a figyelmet
a "The Sero", amely egyébként koreaiul "vertikális"-t jelent.