A világ legnagyobb online hirdetési rendszereit működtető Google óriási jelentőségű változtatást jelentett be, a nyártól megkezdi a nála reklámozni kívánók azonosítását. A hirdetőknek a cégük vagy személyük egyértelmű azonosítására alkalmas adatokat és okmánymásolatokat kell majd a rendelkezésére bocsátaniuk.
A remények szerint a lépéssel drámaian visszaszorul a rosszindulatú vagy kizsákmányoló hirdetések száma, hiszen az átadott adatoknak köszönhetően a Google, a hatóságok, vagy akár magánszemélyek is képesek lehetnek jogi lépéseket tenni a csaló hirdetők ellen. Ezzel kapcsolatos, hogy a jövőben megjelenő hirdetéseinél a felhasználók képesek lesznek megnézni a reklámot feladott cég vagy személy nevét és országát.
További fejlesztés, hogy akik a Google-fiókjukba belépve böngészik az internetet, azok képesek lesznek véglegesen letiltani a számukra nem szimpatikus hirdetők reklámjainak a megjelenítését, így megszabadulhatnak a különösen bosszantó és irreleváns hirdetésektől.
Az új működési elvek elsőként az USA-ban lépnek majd életbe a nyáron, idővel pedig minden piacon megjelennek, általánossá válnak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!