A koronavírus miatt világszerte milliók kényszerültek az otthon veszteglésre vagy távmunkára, ennek egyik mellékhatása pedig a családon vagy párkapcsolaton belüli erőszak növekedése lett, plusz hirtelen megugrott az igény a partnerek megfigyelését lehetővé tevő szoftverekre és hardverekre.
Erre reagálva az Google csendben közölte, hogy 2020. augusztus 11-től a hirdetési rendszereiben tilos lesz mások megfigyelésére kitalált technológiákat reklámozni, a szabály alól csak a magánnyomozóknak tervezett szolgáltatások és a szülői felügyeleti eszközök képeznek kivételt.
Ezektől eltekintve senki sem hirdethet appot vagy hardvert azzal, hogy a termék alkalmas és ajánlott más személyek megfigyelésére.
A pontos szabálymódosítás példákkal együtt már magyar nyelven is olvasható a Google hirdetési irányelveit taglaló felületén. Kapcsolódó érdekesség, hogy az Apple és a Google már rég betiltották a „stalkerware" megfigyelőappokat az App Store-ban és a Play Áruházban, de androidos mobilokra telepíthetőek a hivatalos áruházon kívülről származó alkalmazások.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!