Másfajta reklámokkal fogja szekálni a YouTube a zenehallgatókat

youtube music
Vágólapra másolva!
Több lesz a szöveg és kevesebb a képi információ.
Vágólapra másolva!

Talán elsőre furcsának tűnhet, de napjainkban a YouTube a legnagyobb zenehallgatós platform még akkor is, ha alapjában véve nem ez az elsődleges célja az olyan szolgáltatásokkal szemben, mint például a Spotify.

A vállalat közölte, hogy idén júniusban több mint 2 milliárd bejelentkezett felhasználó néz meg legalább egy zenés klipet, a felhasználók több mint fele pedig legalább 10 percet tölt zenehallgatással a YouTube-on.

És habár a felhasználók 85%-a valójában nézi is a videoklipeket a zenehallgatás mellé, nagyon sokan egyszerűen csak a háttérben hallgatják a muzsikát a YouTube-ról. Ez persze leginkább csak számítógépen lehetséges, hiszen mobilon nem lehet a háttérben futtatni az alkalmazást, hacsak nem rendelkezünk YouTube Premium-előfizetéssel - de ilyenkor persze reklámokat sem kapunk.

Forrás: YouTube

Ezekre a trendekre reagálva úgy döntött a YouTube, hogy bevezet olyan hirdetési lehetőségeket, melyek kifejezetten a háttérben zenét hallgató közönséget célozzák meg. Ezek abban különböznek majd a hagyományos reklámoktól, hogy a képi anyag minimális lesz bennük (könnyen lehet, hogy csak egy kép, vagy valami egyszerű animáció), viszont a szöveg nagyon részletesen írja körül a reklámozni kívánt dolgot.

A vállalat azt javasolja a leendő hirdetőknek, akik ezt a lehetőséget fogják választani, hogy csukott szemmel hallgassák meg a reklámjaikat, és győződjenek meg róla, hogy a hallgató biztosan megérti-e, hogy mit is szeretne átadni (eladni) a reklám. A YouTube azt is javasolja, hogy a részletes körülírás mellett érdemes lehet egy kellemes, barátságos hangú narrátort alkalmazni.

A YouTube Music Ads egyelőre még bétatesztelési fázisban leledzik, azonban néhányan már tesztelték. A Shutterfly nevű vállalat beszámolója szerint a kifejezetten hangra optimalizált hirdetéseket 14%-kal jobban vissza tudták idézni a felhasználók, és 2%-kal jobban kedvelték, mint a hagyományos hirdetéseket zenehallgatás közben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!