A Google Térképen megtalálható üzleteket mind véleményezhetik a felhasználók, csillagos és szöveges értékelést is írhatnak a tapasztalataikról. Ez áldás és átok is lehet, hiszen a remek értékelések nulla reklámköltség mellett segíthetnek növelni a cégek forgalmát, viszont az érthetetlenül negatív értékelések veszteségeket okozhatnak. Az sem hallatlan, mikor egy vállalkozást a konkurenciája próbál szisztematikusan lejáratni.
Ausztráliában most precedens értékű ítélet született, egy bíró kötelezte a Google-t, hogy adjon át minden adatot egy fogorvosról negatív értékelést hagyott kommentelőről. Az anonim értékelő azt írta a véleményében, hogy Dr. Matthew Kabbabe rendelőjében „extrém kínosan és kényelmetlenül" érezte magát, plusz a komplett fogászati beavatkozás időpazarlás volt, így nem ajánlja senkinek, hogy hozzá menjen a fogászati problémáival.
Kabbabe visszautasítja a vádakat, rágalmazásnak tartja a véleményt, és be kívánja perelni a szerzőjét.
Az orvos ügyvédje elsőként a Google-t kereste meg a kéréssel, hogy leplezze le a felhasználót, hiszen ez szükséges a polgári per elindításához. A vállalat erre nem volt hajlandó, így az ügyvéd jogi útra terelte a kérést, a bíró pedig most kötelezte a Google-t a releváns felhasználói adatok kiadására.
Az adatokból jó eséllyel kideríthető a vélemény írójának kiléte.
Viszont ha a fogorvosnak sikerül is beperelnie a vádlóját, a vélemény szubjektivitása miatt akkor is erősen kérdéses lehet az ügy kimenetele. A bírónak úgy kell megítélnie a helyzetet, hogy a páciens az őszinte véleményének puszta kifejezése helyett alaptalanul és ártó szándékkal írt rossz véleményt a doktorról és a munkájáról.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!