Az elmúlt évtized legfontosabb az ismeretlenségből kitört sztárfejlesztője a lengyel CD Projekt Red, azonban The Witcher 3-mal az egyik legnagyobb tiszteletre szert tett, most pedig épp a milliók által tűkön ülve várt Cyberpunk 2077-en végső simításokat végző vállalatnál már régóta óriási baj van a színfalak mögött.
A gondot a teljesen eszement túlórázás jelenti, az elképesztően ambiciózus játékainak elkészítése gigantikus munkaterhelést ró a munkatársaira, amit azok fizikailag és szellemileg sem bírnak. Nem új keletű a probléma, a The Witcher 2-t befejezett fejlesztők nyolcvan százaléka (!) felmondott a cégnél a The Witcher 3 piacra kerülésének az idejére, részben mivel éveken keresztül szinte az egész életüket az irodában kellett leélniük, hogy elkészülhessenek a monumentális játékok.
A fenntarthatatlan helyzet miatt a CD Projekt egyik társalapítója tavaly két alkalommal is leszögezte az újságíróknak, hogy szeretnének többé-kevésbé véget vetni az embertelen túlórázásnak, a Cyberpunk 2077 esetében nem lesz kötelező a normál munkaidőn túl dolgozni.
Most kiderült, hogy ez lehetetlennek bizonyult: a Bloombergnek nyilatkozott belsős forrás szerint egyes fejlesztők már jó egy éve éjjel-nappal és hétvégéken is folyamatosan dolgoznak, most pedig a vállalat kötelező hatnapos munkarendet léptetett életbe a játék november közepén esedékes megjelenéséig.
Ez a gamerek számára láthatatlan ára annak, hogy jó minőségben piacra kerülhessen másfél hónap múlva a játék, pedig egyszer már elhalasztották fél évvel a megjelenését.
Az embertelen túlórázás nem csak a CD Projekt sajátossága, valójában az egész játékiparban lassan emberemlékezet óta gigantikus problémát jelent, például a The Last of Us és az Uncharted szériákról ismert Naughty Dog is rengeteg kritikát kapott miatta az elmúlt években.
A hírneve ellenére állítólag már nagyon nehezen talál miatta új dolgozókat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!