A Strategy Analytics piacelemző cég adatai alapján megtört az európai mobilpiacon az évtizedes status quo, az idei második negyedévben a Xiaomi óriási növekedést felmutatva több okostelefont értékesített a Samsungnál, ezzel átvéve a dél-koreai gyártótól a piacvezető pozíciót.
A Xiaomi 12,7 millió okostelefont adott el a második negyedévben, éves összehasonlításban 67,1%-os növekedésről beszélünk, a piaci részesedése 25,3%-ra jött ki. Mindeközben a Samsung eladásai 7% mínusszal 12 millióra estek, ami 24% piaci részesedésre volt elég. A harmadik legtöbb készüléket értékesített gyártó az Apple: 9,6 millió eladott iPhone, 15,7% növekedés, 19,2% piaci részesedés a második negyedéves mérlege.
Az eladási toplista negyedik és ötödik helyén is vannak érdekességek, a nemrég hazánkban is hivatalosan megjelent, szintén kínai Oppo 180%-kal növelte az európai eladásait, így 2,8 millió eladott telefon mellett a piac 5,6%-át szerezte meg. Ami ennél is drámaiabb, hogy az Oppo leányaként működő Realme 1800% növekedéssel bejött az ötödik helyre; 1,9 millió telefont tudott eladni, ami 3,8% piac részesedésre volt elég.
A lista negyedik és ötödik helyeit végső soron ugyanaz a cég foglalja el.
Az összes többi márkát egy kalap alá véve az eladásaik éves szinten 20,1 százalékot csökkentek, így 11,1 millió készüléket adtak el, 22,2% piaci részesedést hoztak össze.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!