Mint azt tegnap mi is megírtuk, a Facebook összeomlása mellett számos más online szolgáltatónál jeleztek hibát a felhasználók. A Downdetector jelentése szerint olyan komoly szolgáltatók ügyfelei nem fértek hozzá a szolgáltatásokhoz, mint a Telekom, a Vodafone és a Telenor. De emellett például a Netflix szolgáltatása is akadozni látszott.
Megkerestük a szolgáltatók képviselőit és ők egyöntetűen azt a választ adták, hogy az ő rendszereikkel minden rendben volt, így csak az az egy válasz maradt, hogy ezek a hibajelentések is mind a Facebook leállásához kapcsolhatóak.
Nagy valószínűséggel azok a felhasználók jeleztek hibát, akik vagy a mobiljukról szerették volna használni a Facebook valamely szolgáltatását, vagy
a Facebook-azonosítójukon keresztül akartak éppen bejelentkezni az adott szolgáltató rendszerébe.
Az álló Facebook-szerverek ekkor nyilvánvalóan visszautasították a bejelentkezést, és több felhasználó úgy gondolta, hogy az adott mobilszolgáltató rendszerével van a gond. Akik épp be voltak jelentkezve a szolgáltatók, vagy például a Netflix rendszerébe, azok szerencsére nem lettek onnan kidobva, egyszerűen csak azokat, akik épp a leállás alatt jelentkeztek volna be, nem engedte be egyik rendszer sem.
Mint ahogy a Facebook saját munkatársai sem tudtak bejelentkezni a számítógépeikbe a cég irodáiban.
Ez az eset jól mutatja, milyen hatással lehet az életünkre az, ha túlzottan rátámaszkodunk egy olyan rendszerre, amit bármikor kiránthatnak a lábunk alól. Hiszen valóban könnyű a „facebookos" bejelentkezést választani egy-egy külső szolgáltatáshoz, azonban ennek a kényelemnek ára van.
A biztonsági szakértők ettől az esettől függetlenül is azt tanácsolják, hogy érdemes minden szolgáltatáshoz külön felhasználónevet és jelszót választani, nem pedig rábízni a bejelentkezést – és ezzel az adatainkat – egy magánkézben lévő szolgáltatóra, jelen esetben az amúgy is épp több nemzetközi szervezet, sőt, még a saját munkatársai által is támadott Facebookra.