Tavaly augusztusban a Google régi kérésnek eleget téve betiltotta a titkos párkapcsolati kémkedésre kitalált mobilos és számítógépes szoftverek reklámozását a hirdetési rendszereiben. Az ügyben való vizsgálódása során a TechCrunch most mégis ráakadt öt olyan hirdetőre, amelyek kevés trükközéssel fel tudták tölteni az efféle hirdetéseiket a webhelyek millióin használt reklámkiszolgálójába.
A kiadvány megkeresésére a Google törölte a trükközéssel az ellenőrzésein átment hirdetéseket, továbbá megerősítette, hogy csak a kimondottan párkapcsolati kémkedésre kitalált megoldások reklámozását tiltotta be. Olyan szoftverek és szolgáltatások továbbra is hirdethetőek a rendszereiben, amelyek a reklámszövegük szerint szülői felügyeleti eszközök, céges munkaeszközök megfigyelésére szolgálnak, vagy éppen magánnyomozóknak valók.
Ennek megfelelően a Google szabályának kritikusai szerint a kérdéses reklámok betiltása semmit sem ér a gyakorlatban, a Malwarebytes biztonsági cég szerint a vállalat továbbra is lehetővé teszi a párkapcsolati kémkedésre használható appok és szolgáltatások hirdetését, a készítőiknek elég szimplán hazudniuk a termékük valódinak mondható céljáról.
A trükközésen kapott hirdetők feleslegesen fáradtak, a Google hirdetési rendszerén nem múlik a kereslet és a kínálat összekötése.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!