Nő a biztosító szerint a VR-headsetek népszerűsége
![Oculus Rift](https://cdn.origo.hu/2023/12/x0KmA26XjeYpqVwk7f3KG6wujuffA2_i6qzNjaDO2ao/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY4M2YyNGQ2NWUxYTQ0ZmRhNjM3YjAxNTNiMzlhYmQ2.webp)
Csendben folytatódik a VR-headsetek térnyerése, a Steamen januárban csúcsot döntve 3,4 millióra nőtt a VR-headsettel rendelkező számítógépes játékosok száma. Érdekességként ez csak az abszolút számukat tekintve jelent csúcsot, a sisakosok aránya 2,14%-ra jött ki a teljes aktív felhasználói bázison belül, ezen a téren a tavaly májusban mért 2,31% maradt a megdöntendő rekord.
Ettől függetlenül a technológia lassú térhódítását mi sem bizonyítja jobban, minthogy már VR-ozás közben bekövetkező balesetek miatt is egyre gyakrabban nyújtanak be kártérítési igényt a biztosítók ügyfelei. A brit Aviva adatai szerint az előző évhez képest 2021-ben 31%-kal nőtt az efféle kérelmek száma, míg 2016-hoz képest 68% növekedésről beszélünk. Az érintett ügyek esetében átlagosan 650 font (277 ezer forint) a kártérítési igény, tipikusan tévék kijelzőit törik be az ügyfelek.
Sajnos arról nem szólt a biztosító közleménye, hogy a kérelmek mekkora százalékát hagyja jóvá, továbbá átlagosan mennyit fizet ki ténylegesen a károsultaknak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!