Precedens nélküli üzemkiesés történt a hétvégén a japán telekommunikációs infrastruktúrában, helyi idő szerint szombat reggeltől egészen hétfő kora reggelig leállt a KDDI mobilszolgáltató hálózata, így két napon keresztül bő 39 millió előfizető nem tudott telefonálni, SMS-ezni, továbbá mobilnetezni.
Számosság tekintetében a Japán lakosság közel harmadának megfelelő előfizetést érintett üzemzavar a KDDI saját „au" márkáját, továbbá az Uqmobile és Povo szolgáltatásokat érintette, ezek a távközlési cég infrastruktúráját használják. Egyelőre nem világos az üzemzavar oka, azonban a szolgáltató szerint azután kezdődött, hogy a mérnökei nem tisztázott jellegű új hardverek telepítésébe kezdtek, ezek szerint nem kibertámadásról van szó.
Az óriási üzemzavar nem csak az átlagos ügyfeleknek okozott óriási bosszúságot, de a segélyhívások indítását és fogadását is nehezítette, a hétköznapi működésük során telefonos és mobilnetes kommunikációra erősen támaszkodó vállalkozások pedig szintén bajba kerültek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!