Robotokra cserélné az újságírókat a Google
![Bad,News,Concept.,Upset,Confused,Woman,Holding,Smartphone,,Looking,At harmony,frustrated,smartphone,bad,gadget,confused,domestic,anxio Bad News Concept. Upset Confused Woman Holding Smartphone, Looking At Mobile Phone Screen With Worried Expression, Touch](https://cdn.origo.hu/2023/12/YxHjmyCaPVJhKZRNV01A-9qQgD1qfcXSsUzdM1VfFAg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzJhMDRjYWRmZDgzNTQ2Y2VhZTI2NDQ3ODBjZTU2NzU0.webp)
A médiacégek érdeklődését az elsők között keltette fel a generatív mesterséges intelligenciában rejlő potenciál, hiszen a technológia megfelelő hatékonyságú működése esetén ugyanannyi újságíró mellett jóval több anyagot tudnának előállítani, vagy létszámcsökkentésre adna lehetőséget a mennyiség rovása nélkül.
A Google szíves örömest a vállalatok rendelkezésére kíván állni, első körben többek közt a The New York Times-t, a The Wall Street Journalt birtokló News Corpot, továbbá a The Washington Postot kereste meg a fejlesztés alatt álló Genesis termékével. A generatív mesterséges intelligenciás eszköz végső célja, hogy a kiadók az újságírás költségének töredékéért „magas színvonalú és tényszerű híranyagokat" tudjanak generálni.
A Genesis demonstrációjának egyik résztvevője a „nyugtalanító" jelzővel illette a látottakat.
„A hírkiadókkal, különösen kisebbekkel együttműködésben korai megbeszéléseket folytatunk különböző ötletekről, amelyek potenciálisan lehetővé tennék az újságírók munkájának MI-képes eszközökkel való megkönnyítését. A mesterséges intelligenciás eszközök például a címadásban és az írási stílusban nyújthatnának segítséget. A célunk, hogy olyan módon adjunk lehetőséget az újságíróknak a feltörekvő technológiák használatára, amely javítja a munkájukat és a produktivitásukat" – kommentálta a kezdeményezést a Google szóvivője.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!