Csökkent az új iPhone-t vásároltak elégedettsége

mobilozás okostelefon természet park zenehallgatás diák hallgató smartphone music
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
Hét éven keresztül növekvő pályán volt a készülékek ötcsillagos értékeléseinek aránya.
Vágólapra másolva!

Szokatlan jelenségre hívta fel a figyelmet az elektronikai eszközök ajánlgatásával foglalkozó PerfectRec, adatai szerint az iPhone 14 mobilokat vásároltak kisebb arányban teljesen elégedettek a készülékeikkel, mint az Apple előző generációs telefonjait megvettek. A felméréshez 600 ezer a Google-ben hagyott értékelést dolgozott fel a cég, arra volt kíváncsi, hogy különböző generációkhoz tartozó iPhone-okat vásároltak mekkora arányban adtak ötcsillagos értékelést az új mobiljukra.

Túl jók lettek az iPhone-ok, egyre kevésbé éri meg két-három évente lecserélni azokat Forrás: Charlotte May / Pexels

Az adatok az iPhone 4-től álltak rendelkezésre, általánosságban véve folyamatosan nagyon magas az iPhone-tulajok elégedettsége, az iPhone 5-tel elért 65%-os mélypontot követően és egy stagnálást leszámítva minden egymást követő generáció esetében emelkedett az öt csillagot adott vevők aránya.

A csúcsot az iPhone 13-mal érte el az Apple, ennél a családnál az értékelések 80%-a volt kitűnő, de az iPhone 14-esekkel 72%-ra esett vissza az érték. Ilyen szinten utoljára az iPhone 8 (2017) korában volt az ötcsillagos értékelések aránya.

Az ötcsillagos értékelések aránya a termékgenerációk között Forrás: PerfectRec

A PerfectRec szerint a hirtelen rontás hátterében elsősorban a gyakorlatias fejlődés hiánya állhat, az Apple mobiljait vásárlók megszokták, hogy az újabb készülékre való pár évenkénti átálláskor látványos előnyöket kapnak, például feltűnően gyorsabb működésnek vagy jobb fotós képességeknek örülhetnek. Ezen a téren a mostani generációra váltott vevők szokásosnál nagyobb hányadát érhette csalódás, többre számíthattak az új készülékeiktől.

Az ötcsillagos értékelések aránya a specifikus modellek esetében Forrás: PerfectRec

Ezen túlmenően a cég szerint a megítélési inflációnak elnevezett jelenség is közrejátszhat a helyzetben.

A többek közt az Uber, az Airbnb, és az Etsy által tökélyre fejlesztett manipuláció során a cégek próbálják rávenni a fogyasztókat, hogy mindig az aktuális átlagot meghaladó csillagos értékelést adjanak a termékekre és a szolgáltatásokra, ezzel feljebb húzva az értékeléseik átlagát. Viszont mostanra bizonyítékok vannak rá, hogy ez a taktika hosszú távon nem működik, valamilyen mértékben a megítélési infláció is szerepet játszhatott az előző generációs iPhone-ok folyamatosan emelkedett átlagértékeléseiben.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!