Bár ritka az ilyen eset, a repülőszemélyzetünket kiképezték és felkészültek a helyzet biztonságos kezelésére
- mondta a légitársaság szóvivője, amelynek pilótája túlnyomásos problémát jelentett az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Ügynöksége jelentése szerint.
A gép fedélzetén 177 utas és a személyzet tartózkodott, amikor több mint 16 000 láb, azaz 4876 méter magasságban
a törzs külsejének egy része, az ablakkal együtt levált a repülőgépről.
A pilóta úgy döntött, visszafordul és ott száll le, ahonnan elindult, az oregoni Portlandben. Miután sikerült biztonságosan földet érni, munkához láttak a hatóságok.
A légitársaság közölte, hogy "ideiglenesen" leállítja az összes 737 Max 9-es típusú repülőgépét az ellenőrzések elvégzése érdekében. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) az X-en, korábban Twitteren jelentette be, hogy vizsgálatot indítottak az ügyben. A repülőgép gyártója, a Boeing is közölte,
náluk is nyomozás indult, műszaki szakembereik éppen információkat gyűjtenek arról, hogy történhetett ilyen.
A hírügynökségeknek küldött fotók alapján a gép hátsó harmadában, a szárny és a hajtóművek mögött szakadt le a törzs egy része. Egyes képeken az éjszakai égbolt látható a repülőgép törzsének résén keresztül, szigetelőanyag és egyéb törmelék mellett. De olyan képet is készítettek, amelyen az érintett szakaszhoz legközelebb eső ülés látszik, egy ablak melletti, amelyen az utasok elmondása szerint nem ült senki. Talán ennek köszönhető, hogy mindenki épségben megúszta a nem hétköznapi esetet.
Augusztusban egy részeg utas miatt kellett egy amerikai gépnek leszállnia, egy kis gép pilótájának pedig Angliában sikerült az autópálya közepén kényszerleszállást végrehajtania úgy, hogy nem sérült meg senki. Szeptemberben helikopterrel ütközött egy kisrepülő Alaszkában. Egy ember megsérült, de mindkét pilótának sikerült a kényszerleszállás, így a többiek karcolások nélkül megúszták az esetet. Októberben behúzott futóművel landolt és kicsúszott a kifutópályáról egy Boeing a Tennessee állambeli Chattanoogában. Decemberben pedig Budapesten kellett egy kisrepülőgép vezetőjének kényszerleszállást végrehajtania, 700 méterre a lakóházaktól.