A Counterpoint Research adatai alapján véget ért a kettéhajtható érintőkijelzős mobilok korai korszaka, részben a bennük használt technológia széles körű elérhetővé válása miatt elveszítette az eddigi piacvezető pozícióját a Samsung.
Az adatok alapján a tavalyi első negyedévben eladott kettéhajtható kijelzős mobilok 58%-a még Samsung márkájú volt, ám az idei első negyedévben már csak 23% piaci részesedése maradt a gyártónak, ráadásul 42%-kal csökkentek az eladásai.
Mindezt úgy, hogy összességében 49%-kal nőttek a kettéhajthatós mobilok eladásai, azaz óriásit bővült a belőlük értékesített darabszám.
Az idei első negyedévben 35 százalék piaci részesedéssel a Huawei volt a termékkategória királya, a vállalat egy év leforgása alatt 257%-kal növelte az eladásait. Ennél is lenyűgözőbb, hogy a Honor 460%-kal több készüléket értékesített, így már 12% piaci résszel a harmadik legnagyobb szereplő a piacon.
Mindezek ellenére a legnagyobb fellendülést a Lenovo tulajdonában lévő Motorola produkálta, a kettéhajtható kijelzős mobilok piacát a Samsunggal együtt megteremtett cég egyetlen év leforgása alatt 1473%-kal növelte az eladásait, így 11% piaci részesedéssel a negyedik legnagyobb gyártó.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!