Már nem a Samsung a kettéhajtható mobilok királya

Vágólapra másolva!
Egyetlen év alatt döbbenetesen átrendeződtek a piaci erőviszonyok.
Vágólapra másolva!

A Counterpoint Research adatai alapján véget ért a kettéhajtható érintőkijelzős mobilok korai korszaka, részben a bennük használt technológia széles körű elérhetővé válása miatt elveszítette az eddigi piacvezető pozícióját a Samsung.

counterpoint research
Hihetetlen, hogy év leforgása alatt mennyire megváltoztak az erőviszonyok a kettéhajtható kijelzős mobilok piacán
Fotó: Counterpoint Research

Az adatok alapján a tavalyi első negyedévben eladott kettéhajtható kijelzős mobilok 58%-a még Samsung márkájú volt, ám az idei első negyedévben már csak 23% piaci részesedése maradt a gyártónak, ráadásul 42%-kal csökkentek az eladásai. 

Mindezt úgy, hogy összességében 49%-kal nőttek a kettéhajthatós mobilok eladásai, azaz óriásit bővült a belőlük értékesített darabszám.

Az idei első negyedévben 35 százalék piaci részesedéssel a Huawei volt a termékkategória királya, a vállalat egy év leforgása alatt 257%-kal növelte az eladásait. Ennél is lenyűgözőbb, hogy a Honor 460%-kal több készüléket értékesített, így már 12% piaci résszel a harmadik legnagyobb szereplő a piacon.

Mindezek ellenére a legnagyobb fellendülést a Lenovo tulajdonában lévő Motorola produkálta, a kettéhajtható kijelzős mobilok piacát a Samsunggal együtt megteremtett cég egyetlen év leforgása alatt 1473%-kal növelte az eladásait, így 11% piaci részesedéssel a negyedik legnagyobb gyártó.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!