Könnyen hordozható, megbízható e-rollert próbáltunk ki

Vágólapra másolva!
Alapvetően városi használatra, betonútra szánja a Lamax cég az eCruiser-t. E-roller teszt.
Vágólapra másolva!

Az e-roller népszerűségének növekedése megállíthatatlannak látszik. Ebből fakadóan pedig óriási a verseny e területen. Számos márka van jelen ebben a termékcsaládban, és így a kínálat is hatalmas. A fejlődés pedig rohamtempóban zajlik, hiszen az elvárások a vásárlók részéről óriásiak és nem túlzás azt állítani, hogy ezeknek az igényeknek nem könnyű megfelelni. Sok olyan termék akad, amelynél nem sikerül tartani a lépést, amelybe valamilyen hiba csúszik, tehát amelyik ilyen-olyan okok miatt nem üti meg a mércét. 

Lamax eCruiser e-roller teszt
Lamax eCruiser e-roller teszt.

Az egyik legaktívabb versenyző ebben a szegmensben a Lamax. A cseh cég portfóliója meglehetősen széles, és az is sokat elárul a vállalat filozófiájáról, hogy belépő szintű, sok kompromisszum megkötésére késztető járművet nem is emelt be a választékába. Viszont cserébe megtalálható ott néhány  különlegesebb darab is. Így például a kifejezetten a terepre szánt eJumper, amellyel így akár földúton, bukkanókon is lehet csapatni. Vagy az eRacer, ami pedig egy brutális erőgép, hatalmas végsebességgel és gyorsulással. Ez utóbbi vadállatot mi is kipróbálhattunk már

De a vállalat az elmúlt hetekben egy konzervatívabb darabot tett elérhetővé Magyarországon. Ez az eCruiser névre hallgató jármű, amelyet alapvetően városba, falvakba, üdülőövezetekbe szánnak. Megnéztük, hogy mindez mit takar, hogy mennyire kezes és mennyire használható jól a hétköznapokban. 

Tárolás, hordozhatóság

A roller kialakítása során figyelmet fordítottak arra, hogy könnyen lehessen tárolni, hiszen a kormányrúd behajtható egy kar elfordítását követően, és stabilan rögzíthető a hátsó kerékhez. Ennek köszönhetően pedig akár egy kisebb méretű autóba is befér, ugyanis ilyenkor a magassága 57 cm, hossza 113 cm szélessége pedig 53 centiméter. 
Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy akár egy garzonban, kamrában vagy pincehelyiségben is tárolható.

Lamax eCruiser e-roller teszt
A Lamax eCruiser egyszerűen összecsukható.

Súlya 16 kilogramm, ami azt jelenti, hogy akár viszonylag könnyen cipelhető. Nem okoz különösebb problémát felszállni egy járműre, vagy felvinni az emeletre. 

Tempó és energia

A hazánkban hivatalosan forgalmazható e-rollerek maximális sebessége 25 km/h lehet, ezt pedig ez a modell simán eléri. A 400 wattos motorja a mai mezőnyben közepesen erősnek számít, ennek köszönhetően pedig viszonylag hamar, 5-6 másodperc alatt eléri a végsebességet. Ez pedig nagy jelentőséggel bír a városi közlekedés során, amikor mások is vannak rajtunk kívül az utakon. 

Itt érdemes megjegyezni, hogy az eCruiser négy előzetesen programozott sebességfokozatot kapott. Így egyetlen érintéssel beállítható például, hogy csak maximum 5 km/h-val gurulhasson. Tehát amennyiben valaki járdán, gyalogosok között használná, akkor sem kell tartania attól, hogy véletlenül balesetveszélyes tempóra gyorsítana fel. A magasság leküzdése során jól teljesít, hiszen az emelkedőkre is képes felkaptatni. Igaz ilyenkor azért a sebessége érezhetően lecsökken. De a lényeg, hogy akkor sem hagyja cserben a gazdáját, ha annak egy dombra vagy hegyre kell felgurulnia.

Egy roller megítélése szempontjából az egyik legfontosabb tényező lehet sokak számára, hogy mekkora távolság tehető meg vele egyetlen töltéssel. Rengeteg olyan modell akad, amelynek a hatótávolsága kevés. Azaz még a 15-20 kilométert sem éri el síkon, lankás terepen pedig ez radikálisan visszaesik. E téren az 540 wattórás teleppel ellátott Lamax eCruiser megfelelően teljesít.  Ugyan a gyártó által megadott 50 kilométeres maximális hatótávot mi nem tudtuk belőle kicsiholni, de arra jutottunk, hogy 45 kilométert meg lehet vele tenni anélkül, hogy a hálózati áramforráshoz csatlakoztatnánk. És még hegymenetben is összehozható vele akár 20 kilométer is.

Mennyire biztonságos az e-roller?

A jármű két komponensből, egészen pontosan egy első motorfékből és egy hátsó tárcsafékből álló fékrendszert kapott. E megoldás pedig hatékonyan és sebesen képes megállítani minden körülmények között. A tapasztalataink szerint nagyon jól működik, a kerekek nem blokkolnak, nem csúszkálnak. Attól sem kell tartani, hogy egy fékezésnél a pilóta átbucskázik a kormányon, ami bizony még sok rollernél komoly problémát okoz.

Lamax eCruiser e-roller teszt
Komoly felfüggesztést kapott, így az úttartás megfelelő

A lábtartót csúszásgátló gumírozott felület borítja, az összeépítés minősége kiváló, az alkatrészek nem lötyögnek, nem rázkódnak. A kormány is maximálisan stabil, a fogantyúk szintén gumírozottak, a kezelőszervek pedig komfortosan elérhetőek.  A tömlő nélküli kerekek nem tömör gumiból vannak, hanem felfújhatóak. E megoldásnál ugyan mindig benne lehet egy bosszantó defekt a pakliban, viszont cserébe sokkal kevésbé rázkódik a jármű, és az úthibákat is jobban tolerálja. Ezt szolgálja az első-hátsó felfüggesztés is, és mindennek köszönhetően az úttartás teljesen rendben van. Egy kisebb gödröt vagy bukkanót jól kezel a modell, de persze azért érdemes nagyon figyelmesen vezetni. A kis méretű kerekek és a magasan lévő súlypont miatt ugyanis még így is könnyebben el lehet vele esni, mint egy biciklivel, de hát ez minden rollerről elmondható.

Vannak olyan e-rollerek, így például a gyártó eRacer névre hallgató masinája, amelyek nagyméretű, színes műszerfallal rendelkeznek. Ezt innen kispórolták, ugyanis csak egy viszonylag kicsi monokróm folyadékkristályos kijelzőt kapott. De ez sem tragédia, hiszen a legfontosabb adatok, így a sebesség, az aktuális fokozat és az akkumulátor töltöttség szintje így is mindig látható, még akár napfényben is. Itt érdemes megemlíteni, hogy egy ingyenes alkalmazáson keresztül nyomon követhető a megtett táv, akár egy térképen is, és itt mód nyílik a készülék lezárására is. De arra nyomatékosan felhívnánk a  figyelmet, hogy ez önmagában a lopást nem képes meggátolni. Hiszen a roller az alacsony súlya miatt egyszerűen felkapható, és elvihető kézben is akár. Sok olcsóbb masinával ellentétben az eCruiser rendelkezik beépített, erős fényű hátsó és első lámpával, viszont az oldalra épített, még jobb láthatóságot biztosító LED-ek innen hiányoznak. 

Lamax eCruiser e-roller teszt
A lámpája kellően erős.

Jó a Lamax eCruiser? És ha igen mire és kinek?

A tesztelés során arra a következtetésre jutottunk, hogy a Lamax eCruiser egy príma kis elektromos roller. Ez nem egy túragép, viszont faluban, városban vagy a nyaralás során remek szolgálatot tehet. Kellően biztonságos, az úttartása, a teljesítménye és a hatótávolsága remek, ráadásul viszonylag könnyen hordozható, illetve tárolható. Különösebben olcsónak nem neveznénk, hiszen 219 000 forintba kerül, azonban ha azt nézzük, hogy mit tud, akkor egyáltalán nem neveznénk túlárazottnak. 

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről