Láthatóan unja a reklámokat blokkolókkal folytatott macska-egér harcot a YouTube, a probléma megoldása érdekében pedig drasztikus műszaki megoldáshoz nyúlhat, amely lehetetlenné teheti a videók megtekintése közben felbukkanó hirdetések letiltását.
A helyzetre a szponzori blokkok automatizált átugrására kitalált SponsorBlock bővítmény készítője hívta fel a figyelmet. Jelen pillanatban a YouTube-videók lejátszása közben megjelenő reklámokat a nézők böngészőiben futó szkriptek szúrják be a helyükre, a blokkoló bővítmények ezeket a szkripteket ütik ki. Emiatt a YouTube most szerveroldali hirdetésbeszúrással próbálkozik, azaz a böngészőkbe érkező videófolyamok szerves részévé tenné a reklámokat.
Ezt úgy kell elképzelni, mint a klasszikus tévécsatornákon látható hirdetéseket, ezek a nézőkhöz „sugárzott” adás részét képezik.
A YouTube által tesztelt reklámbeszúrási módszer beválhat a videómegosztó számára, azonban teljesen tönkreteszi a videók leírásába és a kommentekbe beszúrt időcímkéket, hiszen a bevágott hirdetések miatt hosszabbá válnak és elcsúsznak a videók. A gond megoldható lehet, a böngészőkben futó szkriptekkel dinamikusan korrigálhatónak bizonyulhatnak a feltöltők és a nézők által megadott időcímkék, de mindenesetre ez bonyodalmat jelent a szerveroldali reklámbeszúrásra való átállás esetén.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!