Váratlanul teljes hátraarcot prezentált a Google Chrome fejlesztői csapata, az elmúlt években sulykolttal ellentétben a böngésző mégsem fejezi be a harmadik felektől származó sütik elfogadását. Ezeket a sütiket a meglátogatott webhelyekbe beleágyazott, mások által üzemeltetett szolgáltatások hozzák létre, az esetek túlnyomó részében analitikai és reklámcégekről van szó. Az utóbbiak az internetezők tevékenységeinek követésére használják a sütiket, hogy célzottabb hirdetéseket tudjanak megjeleníteni számukra.
Az internetezők magánszférájának védelme érdekében a Google évek óta ki szerette volna vezetni a harmadik felektől származó sütik támogatását, helyette beépített egy saját profilozórendszert a Chrome böngészőbe.
Ez a Privacy Sandbox névre keresztelt megoldás a saját számítógépeiken és mobileszközeiken profilozza a netezőket, majd anonimizált csoportokba helyezi őket az érdeklődési köreik szerint. Végül a reklámcégek a releváns hirdetések megjelenítése érdekében lekérhetik a csoportjuk érdeklődési köreit.
A Privacy Sandbox egy arany középút akart lenni az internetezők magánszférájának a védelme és a hirdetőipar működőképességének a megőrzése között. A hirdetőcégek helyett a böngészőjük profilozza a netezőket, ám ettől függetlenül azok megjeleníthetnek számukra testre szabott hirdetéseket.
A Google nem tett le erről az új rendszerről, de a széles körű tesztelések során nyilvánvalóvá vált, hogy nem működik elég jól, nem lehet vele elég hatékonyan célozni a hirdetéseket. Ez a Google esetében létkérdés, oroszlánrészt egy hirdetések mutogatásából élő cégről van szó, muszáj jelentősen átdolgozni és hatékonyabbá tenni a rá való átállás előtt a rendszert.
Amíg nem sikerül kielégítő állapotba hozni a Privacy Sandboxot, addig teljesen lekerült a napirendről a harmadik felektől származó sütik letiltása a Chrome-ban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!