Érdekes adással jelentkezett a videójátékok műszaki oldalára fókuszáló Digital Foundry heti videós podcastje, terítékre került benne a jelenlegi csúcs játékkonzolok teljesítményének a témája. A házigazdák felhozták, hogy 2020-ban piacra kerül PlayStation 5 és Xbox Series X közül papíron a Microsoft terméke érdemben nagyobb teljesítményű, ám az eddigi tapasztalatok alapján gyakran mégis a Sony konzolján futnak simábban a játékok.
A szakemberek szerint többször is beszéltek már erről a multiplatform játékok fejlesztőivel, és azok egyetértenek a jelenség létezésével. Állításuk szerint a helyzet fő okai, hogy a PS5 grafikus programozási felülete általánosságban véve hatékonyabban képes kihasználni a hardverben lapuló számítási kapacitást, és specifikusan masszívan gyorsabb a shaderek fordításában.
A rivális Xbox alapvetően a számítógépeken is használt DirectX programozási felületet használja, a két eltérő platform szimultán támogatása potenciálisan hozzájárulhat ahhoz, hogy a Microsoft nem képes kihozni a legtöbbet a hardverből.
Ettől függetlenül jó hírrel is szolgáltak a keménymagos Xbox-rajongók számára a Digital Foundry tagjai, az eddigi adatok alapján az Unreal Engine 5 játékmotor a Microsoft csúcskonzolján érzi jobban magát, így az erre épülő játékok trendszerűen az Xbox Series X-en futhatnak majd simábban.
Az abszolút teljesítménybajnoknak persze az ősszel befutó PlayStation 5 Pro bizonyulhat, azonban ez drágább lesz a PlayStation 5 és Xbox Series X duónál.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!