Az Amazon jelenleg a világ egyik legnagyobb webáruháza, amelynek forgalma eléri a napi a másfél milliárd dollárt. Ezen az óriási piactéren pedig igen jól fogynak a különféle technológiai és elektronikai termékek is. Mostanra már egészen döbbenetes mennyiségű, szinte megszámlálhatatlanul sok piaci szereplő sorakozott fel, azzal a céllal, hogy minél nagyobb részesedésre tegyenek szert. Épp emiatt nevezhetjük egészen döbbenetesnek azt az adatot, ami mostanában napvilágot látott. Ebből ugyanis kiderül, hogy a technológiai eszközök kategóriájában a legjobban fogyó tíz termék közül négy Apple termék.
Tehát az úgynevezett Amazon bestseller ligát dominálja az amerikai cég. Pedig a vetélytársak sem tétlenkednek, ha kell arcátlanul másolnak,,öntik a pénzt a fejlesztésekbe, de egyszerűen így sem tudják kiszorítani az Apple-t. Hogy ez miért és hogyan alakult így azt járjuk körbe most egy kicsit.
Az Apple sok riválisától eltérően nagyon keményen odafigyelt arra, hogy a kínálatában csak jó termékek legyenek. Egyszerűen nem kínálnak gagyit, olcsó belépő kategóriát. Ez van, amikor hátrány, hiszen automatikusan elzár magától a cég egy hatalmas potenciális vásárlói réteget. Viszont cserébe megőrizték a márkaértéket. Ennek köszönhetően mind a napig sikk Apple készüléket vásárolni és birtokolni. Sokan pusztán csak azért vásárolnak ilyen modellt, mert ott virít rajta a jellegzetes alma logó.
Ide tartozik az is, hogy a dizájnt sikerült jellegzetesre csiszolniuk szinte minden terméken, amelyhez hozzátartozik, a már említett céglogó is. Az Apple termékek jellemzően elegánsak, visszafogottak, nem hivalkodóak, ami sokak számára szintén vonzó lehet.
A korábban röviden már megemlített "jó temékek" jelző azt jelenti, hogy az Apple innovatív tudott maradni. A cégfilozófia szerves része az, hogy ne csak kövessék, hanem diktálják is a trendeket. Ebből fakadóan az elmúlt évek során számtalan forradalmi modellel lépett elő a konszern. Ilyen volt a legendás telefon, az iPhone, a tablet, tehát az iPad, az Airpods, azaz a vezeték nélküli fülhallgató, hogy csak néhány példát említsünk.
Ha már a különféle termékcsaládoknál tartunk, akkor nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a már említett Amazon best seller vagy top seller termékek között nem csupán telefonok találhatóak, mint ahogyan azt talán sokan gondolnák. Hanem bizony az egyik iPhone modell mellett van tablet és Airtag is, azaz az utóbbi évek nagy slágere, a nyomkövető.
Ez pedig azt jelenti, hogy a vállalat egy remek ökoszisztémát alakított ki életképes modellekből. E készülékek egymással egyszerűen és kényelmesen összekapcsolhatóak és kiegészítik egymást. Az Apple rendszere nem teljesen zárt, de még mindig az a legkényelmesebb a felhasználók számára, ha az összes termékük ugyanolyan márkájú. Ilyenkor nem szükséges a vezérlésükhöz például különféle applikációkat letölteni. Ez pedig azt jelenti tehát, hogy ha már valaki egyszer vásárolt egy Apple terméket, akkor jó eséllyel máskor is e márkát választja majd, pusztán az egyszerűség és a praktikum kedvéért.
Nagy vonzerő sokak számára, hogy sok más gyártótól eltérően, az Apple használt eszközei iránt is kapkodnak. Azaz gyorsan és kényelmesen el lehet őket adni, ha már valaki megunta őket.
Nincs nagyon jele annak, hogy változásra lehetne számítani. Az Apple időről-időre bejelent új termékeket, tehát folyamatosan frissíti kínálatát. A konszern pozíciói megingathatatlannak tűnnek, sőt a márka népszerűsége folyamatosan nő, és például Magyarországon is igen kedveltnek számít. Nagyon úgy fest, hogy jelenleg az Apple nem nagyon tud hibázni.