Megirigyelte a közösségi médiában elterjedt pipákat a Google, a jelzések az adott közösségi oldal által igazolt személyek és cégek nevei mellett jelennek meg. A közösségi médiás profilokat keresők a pipákból tudják, hogy a keresett személy vagy cég valódi profilját találták meg, nem pedig egy csaló által készített álprofilt látnak.
A Google internetes kereső a napokban szűk körben megkezdte ugyanennek a koncepciónak a nyilvános tesztelését, a nagy cégekre rákeresve egyes felhasználók kék pipákat kezdtek látni a Google találati oldalain. A pipára az egérmutatóval rámutatva előugrik egy magyarázó buborék, amely szerint a Google nem részletezett jelek alapján úgy gondolja, hogy a kérdéses linkre kattintva tényleg a kívánt vállalkozás webhelye fog betöltődni.
A kék pipák mutatása jelenleg csupán egy kísérlet a Google részéről, a szóvivője szerint a jelzés segíthet a vásárlók számára a megbízható vállalkozások azonosításában. Jelenleg csak néhány közismert vállalat, például az Amazon, az Apple, az Epic Games, a HP, a Meta, továbbá a Microsoft webhelye kapta meg a jelzést.
Az ötlet jónak tűnik, azonban a tájékoztató jelzést jó eséllyel nem érdemes addig széles körben elérhetővé tenni, amíg az internetes keresőben megjelenő vállalkozások nem tudják valamiképp saját maguk igazolni a webhelyeik valódiságát. A problémát részben az jelenti, hogy a megbízhatóságot jelző pipával nem rendelkező cégek versenyhátrányba kerülhetnének a pipás riválisaikkal szemben, noha semmi különbség sincs köztük a tényleges megbízhatóság terén.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!