Háborút vesztett a CNN Irakban. Presztízsére az első nagy csapást bagdadi tudósítóinak kiutasítása mérte, s az adó a Nielsen médiakutató intézet szerdán közzétett jelentése szerint hazai pályán is nagyarányú vereséget szenvedett. A háború első napjaiban az amerikaiak közül ugyanis jóval kevesebben, a Fox 5,58 milliójával szemben mindössze 4,37 millióan választották a CNN-t, ha a háború eseményeiről akartak tájékozódni, ez pedig mintegy 18 százalékos elmaradást jelent. A harmadik legnézettebb Amerikában az MSNBC volt a maga 2,15 millió nézőjével, bár kétségtelen, hogy mindannyian hatalmas nézőszámnövekedést könyvelhettek el.
Így gyakorlatilag abban a pillanatban, hogy az elmúlt hét szerdájának éjjelén elindultak az első támadások, a Fox 379, a CNN 393, az MSNBC pedig 651 százalékkal növelhette nézettségét. Ebből is kitűnik: a CNN már azelőtt is gyengébb volt, mint a Fox, s hiába a nagyobb növekedés, nem tudta utolérni szintén 24 órás hírszolgáltatást biztosító riválisát. A csatorna azzal próbálja bagatellizálni vereségét, hogy fennen hangoztatja, még mindig az ő hírei jutnak el a világon a legtöbbekhez.
Igaz, a Nielsen-kutatásokból az is kiderül, hogy az egész világot figyelembe véve a CNN 90,3 millió, háborús hírekre éhes nézőjével messze lekörözi a Fox 67 milliós nézőseregét. Eason Jordan, a CNN hírigazgatója januárban még így nyilatkozott: "Mindent meg fogunk tenni, hogy ugyanúgy sajátunkénak mondhassuk ezt az egész ügye, mint ahogyan azt '91-ben tehettük." Intő jel a CNN vezetőinek, hogy a csatornának annak idején hasonló helyzetben, az 1991-es kuvaiti háborúban, amikor az amerikaiak Bagdadot bombázták, sikerült egy új tudósítási stílust megteremtenie, mellyel hatalmas presztízsre tett szert, s a csatorna most éppen ezen a maga teremtette terepen vesztett csatát.