A teljes lakosságnál az RTL Klub volt a favorit az elmúlt héten, ami nem különösen meglepő, hiszen négyévente van futball-világbajnokság, és nyilván a döntő, a harmadik helyért menő meccs és az elődöntők érdeklik a legtöbb nézőt. A csatorna úgy szerzett 28 százalékot, hogy soha ennyi kritika nem érte tévés sporteseményt, soha ennyi negatív vélemény nem hangzott el baráti társaságokban vagy internetes fórumokon a szakkommentátorok és a sportriporterek felkészültségét vagy hozzáállását illetően. A TV2 bő négy százalékkal maradt le, az m1 közel 15 százalékot szerzett, a Viasat pedig általában a nézők 4,6 százalékának bizalmát bírta. Bő hét százalék viszont az RTL Klub előnye a legfőbb riválissal szemben a 18-49-es korosztálynál, a fiatalabb nézők 9,6 százaléka az m1-re, 5,2 százaléka pedig a Viasatra menekült a foci elől. A kereskedelmi célcsoportban, este, főműsoridőben viszont már igen jelentősnek mondható az RTL előnye, hiszen 41,8 százalékot jegyezhetett fel, miközben a TV2 pusztán 25,2 százalékot ért el - pedig mindig 30 százalék körül volt a havi átlaga 2006-ban (főműsoridőben, fiataloknál).
A kereskedelmi célcsoportnál természetesen az Olaszország-Franciaország vébédöntő volt a legnézettebb műsor, az épp tévéző, fiatalabb nézők 55 százaléka nézte végig, ez 1 millió 64 ezer, reklámozóknak igen kedves fogyasztót jelent. A TV2 az Irigy Hónaljmirigy show-val ért el jelentősebb eredményt a korcsoportban, miközben Bud Spencer és Terence Hill hozták a harmadik helyet, az És megint dühbe jövünk huszonhatodik ismétlésével. A Barátok közt szerdán volt masszív (44,3 százalékos közönségarány), az Ötödik elem a péntek estét hozta az RTL-nek.
A teljes lakosságnál is - érthetően - a világbajnoki döntő volt a favorit, 2,6 millió néző látta az AGB Nielsen mérései szerint, bár ehhez még hozzá lehet csapni több tíz vagy százezer nézőt, akik társaságban, kocsmában, lakásban vagy kivetítő előtt nézték az olasz aranyérmet hozó összecsapást, Zidane és Materazzi külön meccsét. A Barátok közt legnézettebb epizódja 1,5 millió nézőt vitt az RTL-re, a TV2 pedig megcsípte a képzeletbeli bronzot a mirigyekkel (1,41 millióan kacagtak a fiúkon). Negyedik helyen az És megint dühbe jövünk végzett, ötödik lett a Napló (1,4 millióan követték), hatodik a Tények, hetedik az RTL-es Híradó - utóbbi a 18-49-es korcsoportban viszont nézettségben megverte a TV2 hírműsorát.
Az m1 a teljes lakosságnál a Gondolj apádra című Hofi-sorozat nézettségének örülhetett (1 millió 40 ezer honfitársunk kuncogott a régi poénokon), míg az Önök kérték című kívánságműsor lágy dallamaira, régi slágereire 937 ezren nosztalgiáztak otthon. 850 ezren követték a lottósorsolást, de közel ennyi nézőt érdekeltek a Kékfény gonosztevői is. A Viasat 3 esetében a szokásos csapatok hozták a legtöbb nézőt: A helyszínelők szaglászásait 367 ezren nézték, a Miami helyszínelők nyomozásait 349 ezren lesték lélegzetvisszafojtva, a Gyilkos sorok című sorozat keddi epizódján pedig 201 ezren rémüldöztek.
Kalmár Csaba