A Salma Hayek produceri közreműködésével készült Ugly Betty bejött az amerikaiaknak: a külsőségek világában, mintha szükség lenne arra, hogy valaki időről-időre megmondja, a szépség belülről fakad. Az ősszel indult sorozatot Golden Globe-díjra jelölték, a hősnőnek pedig saját álhonlapja van, ahol még karriertanácsokat is osztogat.
Az ABC pedig arra gondolt, ami nálunk legfeljebb rossz viccként menne el: ezzel a szappanoperával szeretné zárni a 2006-os évet. Szilveszter napjára Ugly Betty-maratont tervez, ami azt jelenti, hogy a nézők reggel kilenctől körülbelül este nyolcig drukkolhatnak a csúnya lánynak, hogy megtalálja a neki való állást és férfit.
Azt azonban hozzá kell tenni, a sorozat egész napos vetítése nem teljesen öncélú: a csatorna ezzel az akcióval kívánja bevezetni Be Ugly '07 nevet kapott kampányát. A cél az új évben a testi csúnyaság elfogadtatása, illetve inkább az, hogy az emberek a belső értékekre figyeljenek, a megtévesztő külsőségek helyett.