- Ön 22 évesen tért haza az Egyesül Államokból, tehát nem itt nőtt fel. Ez azt jelenti, hogy döntéseiben a hideg racionalitás érződik majd, és félretesz érzelmeket?
- Külön kell választani a két dolgot. Egyfelől fontos a racionális, gazdaságos működés, másfelől arra törekszem, hogy kreatív, kockáztatni merő csapat jöjjön létre. Egy felkészülési időszakban vagyunk, az a célunk, hogy szórakoztató alternatívát nyújtsunk egy olyan piacon, ahol egyenlőek a feltételek. A műsorfejlesztés, a kommunikáció terén már érezhetőek a változások.
- Arra gondolok, hogy maradhat-e képernyőn egy olyan műsor, melyet a tévé szeret, de csak 20 százalékot hoz célcsoportban.
- Ez egy vállalkozás, ahol néha kényelmetlen döntéseket kell hozni. Kereskedelmi tévé lévén, olyan műsort szeretnénk adni, amit sokan, minél többen néznek. Hosszútávon kell gondolkodni, általában és egy-egy konkrét műsor esetében is.
- Miért három évet mondott az előzésre? Az RTL Klub előbb nem lehet befogható?
- Először egy sikeres, jól fejlődő céget szeretnék vezetni. Tudom, hogy képesek vagyunk piacvezetők lenni, de ehhez idő kell. Tudatos tervezésben vagyunk, és mostani döntéseink már tavasszal éreztetni fogják hatásukat. Korábban csökkenő nézettségünk ellenére is növekvő bevételt tudtunk felmutatni, most azt várjuk, hogy javuljon a csatorna nézettsége, és három éven belül megelőzzük az RTL Klubot.
- Hogyan lehet legyőzni a jelenlegi piacvezetőt, úgy, hogy nem költözteti össze a tévé egy reality kedvéért Kelemen Annát és Norbit?
- Fontos, hogy mindenki tisztában legyen azzal, mi a kereskedelmi tévé küldetése. Elsősorban szórakoztatni kíván, minél nagyobb közönséget igyekszik elérni, lehetőleg igényes műsorokkal. A TV2 a múltban többet foglalkozott a közszolgálattal, mint azt egy kereskedelmi tévé esetében elvárták volna. Úgy próbáljuk megelőzni a riválist, hogy fokozottan figyelünk arra, hogy minden verseny során dőljön el. Az Interkatív továbbra is meghatározó beszállítónk, de több műsorgyártó is vetélkedik azért, hogy szezonális műsaraink kapcsán nekünk dolgozhasson. A tavasz három nagy dobása, három gyártónál készül. A Kiválasztott Interaktív produkció, a Popdaráló-t a Filmservice készíti, míg az Igazság ára szinergiában román csoporttagunkkal a Paprika nevű gyártónál készül. Ugyanígy a tudatosság jellemzi eztán a kommunikációnkat, és minden szinten verseny van: a műsorvezetőket is többfordulós casting után találtuk meg, és nem böktünk rá valakire egyből.
- Néha pont az a kritika, hogy ugyanazt a tíz arcot használja a csatorna. Liptainak három műsora is van, de Jakupcsek is néha nagyon felfut, majd eltűnik. Kockázatos új arcokkal előjönni?
- Más a percepció, más a valóság: mi nem érezzük, hogy elhasználnánk a képernyősöket. Számos kutatást végeztünk az elmúlt hónapokban, ezek eredményeit figyelembe vesszük eztán. A másik nagy tévén is ott van például Balázs, aki három műsorban is jelen van, de nem tekintik elhasználtnak. Amúgy a három új show műsorunkból kettőt olyanra bízunk, aki nálunk új arc. Az új embereket viszont menedzselni kell, fel kell futtatni. Tavasszal például a nagyon tapasztalt és tehetséges Till Attila nem lesz a képernyőn, szeretnénk pihentetni őt, míg jönnek az újak.
- Till Attilával megbukott az Ötödikes. Miért?
- Sok összetevője van ennek. Szerethető karakterek kellenek, jó időzítés, jó promóció, izgalom: itt valami hiányzott. A szakmában a rutin mellett fontos a megérzés is, például ha egy amerikai stúdió kijön egy évben 25 filmmel, abból lehet, hogy csak kettő lesz hatalmas siker, a többi bukta. A lényeg, hogy a kettő eltartja a többit.
- Nem csak a képernyőn vannak változások, hanem a vezetőségben is.
- Kiss Péter, aki az Interaktív új vezetője, új szemléletet képvisel. Gyöngyössy Bence programigazgató már mint az RTL Klub műsorigazgatója bizonyított, és most nagyon motivált, mert meg akarja mutatni, hogy képes újra elérni a régi sikereket. Nagy Andrea marketing és kommunikációs igazgatónk a brand formálásban és imidzsépítésben segíthet sokat, nagy tapasztalatával. Kovács Krisztián lett utánam a kereskedelmi igazgató - bízom benne, hogy az új csapat sikeres lesz.
- Miért kellett távoznia Poich Lórándnak, a korábbi programigazgatónak?
- Az új személyek megkeresése, megtalálása a fejlődés része. Szemléletváltás következett be a csatornánál, ezért lecserélődött a vezetőség is.
- Váratlanul távoznia kellett Tóth Miklós Péternek, a Jóban Rosszban producerének. Egy nap még az [origo]-nál chatelt vígan az olvasókkal, egy hétre rá meg leváltották.
- Egy napi szappanopera elvezetése nagyon kényes feladat, az nem is egy műsor, hanem egy folyamatosan fejlődő önálló intézmény. 60 színészt, 150 fős stábot kell összefogni. Keressük a megfelelő személyt, ideiglenesen addig Kiss Péter, a korábbi producer felügyeli a munkát.
- Úgy tudom, hogy a TV2 eztán pénzt kér a szolgáltatóktól a műsorért cserébe. Minden partner belement?
- Alapvetés, hogy a TV2 értéket képvisel, és nívós, népszerű műsorokat gyárt. Mivel kisebb tévék pénzt kapnak a szolgáltatóktól, az elvárható, hogy minket is kifizessenek. Vannak már olyan szolgáltatók, akikkel megállapodtunk, ők is megértették, hogy tíz év alatt nagyot változott a piac.
- Mi lesz a TV2-vel a digitális átállás után? Hogyan fogja tudni megőrizni pozícióját?
- Bár még nagyobb lesz a verseny, mi a nézettséget akkor is növelni szeretnénk. A PRO 7 SAT 1 cégcsoport 13 országban van jelen, minden piacon több csatornával, csak Magyarország az, hol egy adója van. Olyan környezetet kell teremteni, hogy legálisan lehessen újabb csatornánk, ne kelljen kiskapukat keresni. A NAMS, a Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia keretein belül foglalkoznak a kérdéssel. Fontos volna bizonyos korlátokat eltörölni, a reklámtörvényt pedig mihamarabb harmonizálni kell az EU-val, mert nálunk nagyon nagy a szigor. Amúgy átlátható felügyelő szervre is szükség van, megfelelő jogkörrel. Büntessen, ha épp az a szükséges.