2014. november 13. legnézettebb műsora a Barátok közt aktuális epizódja volt, a teljes lakosságban 1 millió 126 ezer embert érdekelt. Jól hozott a Tények is, amelyet 1 millió 86 ezren figyeltek a TV2-n - ezt követte az RTL Klub Híradó-ja és az Éjjel-nappal Budapest, az első ötbe pedig még éppen befért a Jóban Rosszban a maga 865 ezer nézőjével.
Az M1 csütörtök este a Fábry-val erősített, az alábbi grafikonon jól látható, hogy közönségarányban helyenként megelőzte a TV2-n futó Családi titkok-at is - összességében azonban utóbbi műsor lett nézettebb, 485 ezer nézőtt vonzott, míg Fábry 404 ezer ember ültetett le a tévé elé.
Mutatjuk azt is, hogyan alakult november 13-án a főbb csatornák napi átlagos közönségaránya. Érdemes kiemeleni az M1 7,2 százalékos eredményét, illetve az ATV teljesítményét, amely 3,6 százalékkal többek között a Viasat3-at is megelőzte - a csatorna legnézettebb műsora a nap folyamán az Egyenes beszéd volt, amelyre a teljes lakosságból 314 ezren voltak kíváncsiak.
Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.
A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.