A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
5
Ezüstérem
7
Bronzérem
6
HUNMagyarország
10:35VízilabdaVesztes SF 1-Vesztes SF 2

A Nagy durranás dobta meg a Viasatot

Nagy durranás - A második pukk Charlie Sheen
Vágólapra másolva!
A december 16-i estét a 18-49 év közötti célcsoportban stabilan vitte az RTL Klub, a TV2 csak az időjárás-jelentés idején tudta megelőzni közönségarányban. A Viasat3-at a Nagy durranás - A második pukk, a Coolt pedig a Dr. Csont vitte 10 százalék fölé. 
Vágólapra másolva!

December 16. legnézettebb műsora a teljes lakosságban megint a Barátok közt volt, 1 millió 101 ezren voltak rá kíváncsiak - ezt követte a Tények, majd az RTL Klub Híradó-ja. A ma vizsgált, 18 és 49 év közötti célcsoportban a lista némileg módosult: a Barátok közt itt is vezet 413 ezer nézővel, utána viszont az Éjjel-nappal Budapest, majd a Fókusz és az RTL Klub Híradó-ja következik, a Tények csak az ötödik. A teljes lakosság tízes toplistáján csak az RTL Klub és a TV2 műsorai szerepelnek, a 18-49 éveseknél tizedik helyre befért még a Coolon adott Dr. Csont is, 138 ezren nézték.

A grafikonon jól látszik, hogy a 18-49-es korcsoportban a TV2 este csak az időjárás-jelentéssel tudta megelőzni közönségarányban az éppen reklámszünetet tartó RTL Klubot. Az M1-en a Fábry sem hozta lázba ezt a korosztályt, az este későbbi részében a F+, a Cool és a Viasat3 is fölément - utóbbi két csatorna helyenként a TV2-t is beelőzte. A Viasat3-at a Nagy durranás második része dobta meg, ennek ideje alatt ért csak el 10 százalék fölötti közönségarányt, a Coolt pedig a Dr. Csont vitte fel nagyjából ugyanaddig.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a napi átlagos közönségarányt is, amelyből látszik, hogy a TV2 a teljes lakosságban megnyerte a napot, a másik két célcsoportban azonban fölé kerekedett az RTL Klub. A 18 és 49 év közötti korosztályban az M1 a Story4-gyel volt egálban, a Duna TV pedig ugyanúgy teljesített, mint a Viasat6. A Super TV2-t, a Coolt és a F+-t ugyanolyan arányban nézték a 18-59-es korcsoportban, mint a 18-49-esben - ez a szám azonban minden esetben magasabb, mint a teljes lakosság esetében, ez alapján mindhárom csatorna fiatalosnak mondható.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!