December 4-én a teljes lakosságban nem történt különösebb meglepetés, a legnézettebb műsor a Barátok közt volt, 1 millió 132 ezren voltak rá kíváncsiak. Ezt követte a Tények a maga 1 millió 65 ezer nézőjével, majd az RTL Klub Híradó-ja, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest. A tízes toplista utolsó helyére még éppen befért A nap könnyei című akció-thriller, amelyet az RTL Klub adott, 454 ezren követték figyelemmel.
Ma a közmédia által preferált célcsoportot, vagyis a teljes lakosságot vizsgáljuk, grafikonon mutatjuk az esti közönségarányt. A csúcsot a Tények pár perce hozta, az M1-et ismét a Maradj talpon! húzta fel 10 százalék fölé. A Cool és a Film+ szinte végig együtt haladt, az est végére megközelítették a 10 százalékot - a Coolon tegnap is a Dr. Csont érdekelte a legtöbb embert, a Film+ közönségarányát pedig Steven Seagal dobta meg, akinek az Ölve vagy halva című filmjét adta a csatorna 21 órától.
A napi átlagos közönségarányt tekintve (alább a táblázat) a teljes lakosságban a TV2 nyerte december 4-ét 15,7 százalékkal, szemben az RTL Klub 15,2 százalékával. Ha azonban a cégcsoportokat nézzük, az RTL vitte az estét, hisz ide tartozik a már említett Cool és Film+ is: míg a TV2 csatornái összesen 18,6 százalékot hoztak, az RTL-csoport 27 százalékon zárt. Az M1-re a december 4-én tévézők 6,8 százaléka volt kíváncsi, ami elmarad a november havi, 7,2-es átlagtól - többek között a Viasat3 és az ATV viszont fölément a november havi átlagnak, ami mindkét csatorna esetében 2,9 százalék volt.
Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.
A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.