Jelentősebb meglepetések nem láthatóak a napi grafikonban: a két nagy kereskedelmi tévé hírműsora együtt ment egy darabig, de a közéleti-belpolitikai blokk miatt többen mentek az RTL-re, mint a Tényekre. Az RTL Klub eztán egyenletesen teljesített a Barátok közt végéig, a Mentalista viszont már nem vonz olyan tömegeket, mint két éve. Az M1-en Gundel Takács Gábor vetélkedője gyakran ugrik fel 8-10 százalékra, ezúttal azonban elmaradt a növekedés. A TV2 ebben a célcsoportban lassan szánkázott lefelé, a Hal a tortán után látható egy nagyobb esés.
Mint látható, teljes lakosságban a TV2 nyerte a napot, de 18-49-ben és 18-59-ben már az RTL Klub. A közmédia öt csatornával közel 15 százalékos közönségarányt birtokolt tegnap teljes lakosságban, az RTL3 néven ismert portfólió pedig 13 százalék fölött volt az ötven éves kor alatti felnőtteknél. A Viasat3-nak jó napja volt, célcsoportban verte a Cool és Film+ csatornákat.
Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.
A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.