Mint az alábbi grafikonon látható, december 15-én a Tények volt a legnézettebb hírműsor a teljes lakosságnál, majd fej fej mellett haladt a két nagy kereskedelmi tévé a Jóban Rosszban végéig. Szandi főzése a Hal a tortánban nem izgatta fel különösebben a nézőket, sokan átkapcsoltak kézilabdára az M1-re, vagy az éjjel-nappal Budapestre. A Barátok közt persze nyerte a műsorsávot, a vesztes meccs második felében az M1 megelőzte a TV2-t.
Teljes lakosságban hétfőn egyformán szerepelt a TV2 és az RTL Klub, de utóbbi sokkal fiatalosabb csatorna, így 18-49-ben és 18-59-ben simán nyert. Teljes lakosságban az öt állami tévé 15 százalék fölött végzett, az RTL3 néven ismert kábeltévés portfólió pedig 11 százalékot szállított célcsoportjában.
Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.