Lefelé tart mai médialiftünkben Tony Hall, a BBC vezérigazgatója, aki tegnap jelentette be, hogy ezerfős leépítést kénytelen végrehajtani a vállalat. A Comedy Central este hat és éjfél között végig két százalék fölött volt, néha megugrott öt-hatra is, de a Cleveland Show gyenge láncszem, tegnap volt epizódja 1,4 százalékkal is, így a címszereplő lefelé halad, így nem fut össze Alexával, az Éjjel-nappal Budapest című műsorból: az RTL Klub napi sorozata változatlanul jól teljesít.
Reggel a Mokka vitézkedett, délután pedig egymást váltogatta a Magánnyomozók, az Éjjel-nappal Budapest és az Emlékezz, Reina az élen.
Az esti grafikonon az látszik, hogy a Tények közepén előzött az RTL a 18-49-es korcsoportban,
és ha már élre került, nem is engedte át más tévének a vezetést. A TV2 költségmegtakarításból régi Irigy Hónaljmirigy-műsorokat és Hal a tortán-ismétléseket ad, ezekkel nem is számíthat 10 százaléknál többre.
A hagyományos, 18-49-es kereskedelmi célcsoportban 8 százalék alá kúszott a TV2, de ezzel is második. Erős volt még a Cool, a Film+ és a Comedy. Szerdán az M1 még befért a top 10-be, tegnap kicsusszant onnan.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.