Mai Médialiftünkben felfelé tart Livia Brito, a mexikói Fiorella kubai címszereplője, miután a telenovella a délutáni idősáv legmagasabb közönségarányát érte el, az éppen tévézők 20,2 százaléka követte. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult a napszak:
Az estét már nem tudta megtartani a TV2, volt olyan időszak is, amikor az RTL Klub mellett a Cool is fölébe kerekedett.
A rejtély idején is a Cool volt a második legnépszerűbb csatorna,
a sorozat főhőse, Joshua Jackson ezért tart felfelé Britóval. Jane Levynek viszont piros nyilat kellett adnunk, a Comedy Centralon látható Kertvárosba száműzve ugyanis az este legalacsonyabb közönségarányát produkálta, az éppen tévézőknek csupán 0,3 százaléka kapcsolódott be az adásba.
Alább látható az a tíz csatorna is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte,
a Duna TV 5,4 százalékos eredménye a negyedik helyre volt elég,
a TV2 és a Cool is előtte zárt. A közmédia csatornái közül az M1, az M4 Sport és az M3 is szerepel a legjobbak között, a hatodik, a nyolcadik, illetve a tizedik pozícióban.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.