Mai Médialiftünkben felfelé megy Dwayne Johnson, a Csapda ugyanis szép eredményt hozott a F+-nak. 138 ezren nézték a filmet a vizsgált célcsoportban, ezzel a hetedik legnézettebb műsor volt tegnap. Az RTL Klub öt produkciója, illetve a TV2 Híradó-ja előzte meg, amit 178 ezren néztek.
Lefelé tart viszont Andy Samberg - a Brooklyn 99 mindössze 0,3 százalékkal ment. Az este legnagyobb közönségarányát a Barátok közt produkálta 21,1 százalékkal, de
az Éjjel-nappal Budapest is hetek óta tartja helyét az élmezőnyben.
A 18-49-es célcsoportban 20%-os közönségaránnyal ment, a nézőszám alapján pedig a harmadik helyen végzett – így Joe, a széria egyik alapszereplője zöld nyilat kapott.
Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A 18-49-es célcsoportban
veretlen az RTL Klub, 12,6 százalékkal magabiztosan nyert.
Második helyen a TV2 áll 8,7 százalékkal, azt követi a F+ 7 százalékkal.
A lista végére az RTL II és az AXN is felkerült a vizsgált célcsoportban.
Nézettségelemző gyorstalpaló
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.