Mai Médialiftünk egyik felfelé tartó utasa Király Gábor, a magyar futballválogatott kapusa, miután a románok ellen sem engedett be gólt, és
a pénteki EB-selejtező a 36. hét második legnézettebb műsora lett, 977 ezren voltak rá kíváncsiak
– legalábbis a képernyők előtt, hiszen a helyszínen és kocsmai kivetítőkön is sokan nézték az eseményt. Mutatjuk a heti húszas toplistát, ahol minden produkció a legnézettebb adásával szerepel:
Látható, hogy a TV2 kiszorult a legjobb tízből, az első húszban pedig a Duna TV műsorainak sem jutott hely – a közmédia csak az M4 Sport két közvetítésével képviseltette magát, igaz, azokkal sikerült előkelő helyeket megszereznie.
Külön megvizsgáltuk a szombat estét, mivel az RTL Klub két új show-val is jelentkezett ezen a napon.
Mind a Gálvölgyi Show-val, mind a Vigyél el! című párkereső műsorral a legnépszerűbb csatorna tudott maradni – az utóbbit vezető Istenes Bence ezért kapott zöld nyilat tőlünk, a TV2-n futott A kód neve: Merkúr főszereplője, Alec Baldwin ellenében. Nézze meg grafikonon a közönségarány alakulását:
Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb heti átlagos közönségarányt érte el. A hetet az RTL Klub nyerte, 1,3 százalékpontot tudott ráverni a TV2-re. A Duna TV 5,8 százalékos eredménye a harmadik helyig vitte a csatornát,
az M1-et vélhetően a menekültválságról szóló híradások húzták fel a negyedik helyre.
A Cool döntetlent játszott a Film+-szal, a Viasat3 kevéssel előzte meg az ATV-t, a sort 1,9 százalékkal a Story4 zárja.
A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.