Mai Médialiftünkben felfelé tart Baló György, a Magyarul Balóval című műsor 16,7 százalékos közönségaránnyal ment tegnap este az RTL Klubon.
Közéleti beszélgetős műsort ritkán szoktak ennyien figyelni,
jár tehát a zöld nyíl. A szezon első adásában a téma a menekültváltság volt, az éjféltől életbe lépő határzárról beszélt a műsorvezető négy párt képviselőjével.
A Comedy Centralt a Family Guy húzta fel jó pozícióba tegnap este, Chris Griffin így szintén felfelé utazhat a liftben. A rajzfilmsorozat 6,4 százalékot ért el az ötven év alattiak körében.
Lefelé megy azonban Rákóczi Ferenc, a TV2 új gasztrovetélkedője, A milliomos szakács 8,4 százalékot ért el a 18-49-es célcsoportban. A csatornának 13 százalékot hozott az Ezek megőrültek!, de ez nem volt elég a győzelemhez,
az Éjjel-nappal Budapest jobban érdekelte ezt a korosztályt.
Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:
Alább láthatja azokat a csatornákat is, melyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el.
Az első helyen az RTL Klub végzett 12,6 százalékkal,
mögötte a TV2 9,9 százalékkal, majd az F+ szerepel a harmadik helyen 5,7 százalékkal. A Super TV2 és az M3 áll a TOP 10-es lista végén, közel azonos eredménnyel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.