Lefelé megy a mai liftben Mauricio Islas, A szerelem foglyai című sorozattal, ez az RTL Klubon megy kora délután, de legutóbb 3 százalék alatt maradt, ami a piacvezető tévén igen gyenge. Felfelé megy viszont Mérai Katalin, a Barátok közt-tel, ez volt a szerdai nap legnézettebb szórakoztató műsora, 962 ezer követővel. Lefelé menő gombot nyomott Eric Cartman: a South Park este a Comedy Centralon csak 1 százalékkal futott teljes lakosságban, de 18–49-ben is csak 2,1-gyel – ez halovány, ahhoz képest, hogy a Family Guy egy órával később már 7,3-at csinált.
Ma a teljes lakosságot vizsgáljuk. November 25-én az RTL Híradó volt a legnézettebb műsor, 971 ezer tévéző informálódott ebből. A Tények a negyedik, megelőzi a Barátok közt és a Szulejmán is. Ördög Nóra első vetélkedője, A Kocka tisztességesen teljesít, a 672 ezer néző nem kevés, annyian nézték nagyjából, mint a Jóban Rosszban-t. A közmédián csak a Kisvárosi doktor című sorozat vitte át a félmilliós lécet, Gundel Takács lepotyogós kvíze most alatta maradt.
Reggel látható, hogy az M1 állami hírtévé és a Mokka közt oszlanak meg a tévézők, az RTL csak a 8.08 Minden reggel című műsora környékén kezd feltápászkodni.
Teljes lakosságban egyértelmű a TV2-es fölény a hétköznap délutánokban, a csatorna a telenovellákkal arat.
Este az RTL Híradó verte a Tényeket, utána a Jóban Rosszban egészen szépen tartotta magát. A Kockát még sokan megnézték, utána közöny fogadta a sorozatot.
Adósak vagyunk még az oszlopgrafikonokkal. Mint látható, a két nagy jelentősen elhúzott, a Duna még 5 fölé került, a többi piaci szereplő 5 százalék alatt végzett.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.