Mai Médialiftünkben egyedül a Kisvárosi doktor címszereplője, Francis Fulton-Smith tart felfelé, miután a Duna TV-n a német sorozat volt a nap legnézettebb műsora. 13,2 százalékos közönségaránya is elég jó volt ahhoz, hogy a nemzeti főadó ebben az időszakban az RTL Klubot is megszorongassa.
A TV2 A Kocka végéig tartotta magát,
onnan indult a mélyrepülés: a vetélkedő után sugárzott Hazudj, ha tudsz! már csak 6,2 százalékos közönségaránnyal ment. Ez volt a csatorna legrosszabb esti eredménye, ekkor a TV2 a Coollal és a Film+-szal birkózott – mutatjuk grafikonon is a küzdelmet:
Az ábrán az M3 nem szerepel, a Nielsen méréséből azonban kiderül, hogy az este legalacsonyabb közönségarányát Gothár Péter filmje, az Ajándék ez a nap hozta, az éppen tévézőknek csupán 0,1 százaléka volt kíváncsi rá – a főszereplő, Esztergályos Cecília ezért kapott Tim Rothszal együtt piros nyilat.
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, ezúttal 0,9 százalékpontot vert rá a TV2-re. A Duna TV 6,1 százalékos napi átlagos közönségaránnyal szerezte meg a harmadik helyet,
a Cool és a Film+ döntetlent játszott,
holtversenyben állnak a negyedik pozícióban. Ugyancsak holtverseny alakult ki a tízes toplista végén is, az ATV az M2-vel teljesített egy szinten.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.