Mai Médialiftünkben felfelé halad Lilu, a Keresem a családom ugyanis ezúttal is szép számokat hozott az RTL Klubnak, a 18-59-es célcsoportban 20,3 százalékot ért el.
A nézőszámot tekintve a második helyen végzett, csak a Barátok közt volt népszerűbb nála.
A legnézettebb műsorok listáján a harmadik helyen az Éjjel-nappal Budapest, a negyediken a Fókusz, az ötödiken a Híradó áll. A TV2 a hatodik helyen szerepel először a Tények-kel, a Duna TV pedig a tizenkettediken a Kisvárosi doktor-ral.
Így tehát felfelé mehet a sorozat szereplője, Francis Fulton-Smith is. A német széria jól megy a csatornán, az aktuális epizód 7,9 százalékot ért el, míg az előtte startoló Híradó 3,1 százalékot, az utána következő Maradj talpon! pedig 4,7 százalékot ért el a vizsgált csoportban.
Piros nyíl jár azonban a Hűtlen vágyak-nak, Matt Passmore utazik lefelé a Médialiftben. A sorozat 4,4 százalékot ért el este a célcsoportban, meg sem közelítette Lilu családkereső műsorát, ami ugyanebben az idősávban ment. Egész este erősebbnek bizonyult az RTL Klub, a Jóban Rosszban, A kocka, és a később kezdődő Hawaii Five-O sem izgatta jobban a nézőket a konkurencia kínálatánál.
Az első grafikonon mutatjuk, hogy alakult a reggel és a délelőtt. A 18-59-es célcsoportban nincs ellenfele ilyenkor a TV2-nek, a Mokka szépen szerepel.
Délután a telenovellák erősek, Az én bűnöm, a Veronica aranya és a Fiorella is érdekli a hatvan év alatti korosztályt.
Este belehúz az RTL Klub, ez a grafikonon is jól látszik. A Kocka a nehéz ellenféllel nem bír:
A csatornak versenyéből ezúttal az RTL Klub került ki győztesként 12,6 százalékkal, mögötte a TV2 végzett 10,3 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Cool áll 5,4 százalékkal a vizsgált célcsoportban. A toplistát az M2 és a Story4 zárja azonos eredménnyel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.