A mai Médialift egyik felfelé tartó utasa Rábai Balázs, aki a késő esti RTL Híradó-t vezette, a műsor pedig – a Házon kívül-lel együtt – leverte A konyha ördögé-t, a 18–59-es korosztályban 14,1, illetve 15,1 százalékos közönségarányt hozott a gasztroreality 9,6-jával szemben.
Miközben a célcsoportban az este legmagasabb közönségarányával, 24,7 százalékkal a RTL Híradó rendes kiadása büszkélkedhet, a legalacsonyabbat – az alábbi grafikonon ábrázolt csatornák műsorai közül – az Aranymetszés hozta, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,2 százaléka volt kíváncsi rá. Miután a Duna TV-t a határon túl is sokan nézik, tegyük hozzá, hogy ez csak a magyarországi eredmény, ez alapján azonban a műsort vezető Mohácsi Szilvia piros nyilat kapott.
A Médialift másik nyerteséhez már a délutáni közönségarány alakulását ábrázoló grafikont kell elővenni, ezt látja alább. A napszakot viszonylag stabilan vitte a TV2, néha piszkálta csak meg a Film+, de főként a Cool, amely a Cobra 11 idején a legnépszerűbb csatornává is tudott válni – főszereplőjének, Erdogan Atalaynak emiatt jár a zöld nyíl.
Oszlopdiagramon mutatjuk a legmagasabb napi átlagos közönségarányt elérő csatornákat. A 18–59-es célcsoport elsősorban a TV2-nek fontos, a napot azonban nem tudta megnyerni, 0,8 százalékponttal elmaradt az RTL Klubtól. A Coolnak jó napja volt, a 6,8 százalékos eredmény szépnek mondható, a Duna TV 2,9 százalékos közönségaránya azonban csak a hatodik helyre volt elég. Az AXN a Comedy Centrallal játszott döntetlent, mögöttük pedig, egy hajszállal lemaradva a Story4 is felfért a tízes listára.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.