Mai Médialiftünkben egyedül a Házon kívül riportere, Boros Kriszta megy felfelé, miután a közéleti műsor 18,4 százalékos közönségarányt hozott, ez a produkció jellegét tekintve elég szép eredmény. A nézőszámra sem lehetett panasza az RTL Klubnak, 477 ezer néző elég volt ahhoz, hogy a Házon kívül elfoglalja a nézettségi toplista tizedik helyét.
A Duna TV a Maradj talpon! végéig tartotta magát,
utána megindult a lassú hanyatlás, a legrosszabb esti eredményt a Munkaügyek hozta – az éppen tévézőknek csupán 2,5 százaléka volt kíváncsi rá, alig 65 ezren látták. Közben a TV2 is bukdácsolt, a Dr. Csont-tal egy ideig a Cool volt a második legnépszerűbb csatorna. Mutatjuk grafikonon is a küzdelmet:
Az RTL II ugyan nem szerepel az ábrán, a Nielsen méréseiből azonban tudjuk, hogy az este legrosszabb eredményét a csatornán adott Vámpírakadémia hozta: a hatkor induló vígjáték 0,5 százalékkal zárt, késő esti ismétlése pedig már csak 0,3-mal – egyik szereplője, Olga Kurylenko ezért vág dühös arcot a Médialiftben, Molnár Piroskával együtt.
A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, a napi átlagos közönségarányt tekintve 1,4 százalékpontot vert rá a TV2-re, miközben
a Duna TV 6,6 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet.
A közmédia csatornái közül az M1 és az M3 szerepel még az első tízben, előbbi a hatodik, utóbbi a kilencedik pozícióban, holtversenyben az ATV-vel.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.