A magyar vonatkozású sporteseményekre fókuszáló M4 Sport megjelenése jelentősen átalakította a hazai sportmédiapiacot, hangzott el a 3. Nemzetközi sportmenedzsment konferencián, Budapesten, február 10-én. Faragó András, a Digisport felelős szerkesztője szerint az átalakulás hatása már érezhető, például abban, hogy a SportKlub a sportközvetítések helyett a szórakoztató műsorok irányába mozdult el.
Több hazai sportszövetség - kajak-kenu, jégkorong, kézilabda - képviselői egyetértettek abban, hogy a sportágak számára a tévés megjelenés nem elsősorban a médiajogok értékesítésért kapott pénz miatt fontos, hanem inkább a figyelemfelkeltés, az utánpótlásbázis kiszélesítése, valamint a márkaépítés miatt.
A kézilabda-szövetség például 110 millió forintot kap
a mostani bajnoki idény mérkőzéseinek közvetítéséért, a jégkorong pedig ennek csak a töredékét.
2015 legnézettebb sporteseménye a magyar-norvég labdarúgó Európa-bajnoki pótselejtező visszavágó volt, a második helyen a magyar-görög Eb-selejtező, a harmadikon a Forma 1-es Magyar Nagydíj szerepelt a tavalyi nézettségi rangsorban. 12 magyar nyelvű sportcsatorna működik itthon: elsősorban az élő közvetítések érdeklik a nézőket, és
a sportműsorokban a Magyarországon hirdető cégek 63 százaléka jelent meg megrendelőként.
Máté Pál, a Sport1 TV főszerkesztője szerint a magyar sportnak nagyon sokat ártott, hogy 2002-2003 környékén eltűntek a sporthírek a kereskedelmi televíziók híradójából, ennek a mesterséges visszaépítése most a sportmédia egyik legfontosabb feladata. Héder Barna, az M4 Sport közelmúltban kinevezett sportigazgatója hozzátette, sajnálatos, hogy lassan egy generáció nőtt úgy fel, hogy a kereskedelmi tévékben nem látott sporthíreket.
Héder Barnával nagyinterjút itt olvashat.