Mai Médialiftünkben felfelé tart Barabás Évi, mivel a Fókusz ismét szép számokat ért el a 18-49-es célcsoport körében. A műsor a harmadik lett a népszerűségi listán 286 ezer ilyen korú nézővel, csak a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest előzte meg – Berényiéket 371 ezren, a budapesti fiatalokat 370 ezren nézték a vizsgált korosztályból. A TV2-nek az esti órákban esélye sincs, a Jóban Rosszban és a Magánnyomozók is hidegen hagyja a nézőket.
Lefelé megy viszont Cserhalmi György, a Duna TV-n csak 0,7 százalékot ért el A nagy generáció, késő este sokan elkapcsoltak A csodacsapat után: 15 ezer nézőről 4 ezerre esett a nézettség. A csatornán egyébként a vizsgált célcsoport kedvence Fábry volt, 59 ezren figyelték.
Felfelé tart Simon Baker, A mentalista töretlenül népszerű a 18-49-es célcsoportban, a legnézettebb műsorok listáján a nyolcadik helyen végzett 147 ezer nézővel, közönségarányban pedig 8,9 százalékot hozott.
Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult az este. Jól látszik, hogy a Jóban Rosszban után tömegesen elkapcsoltak a nézők, a Magánnyomozók alatt a Cool lenyomta a TV2-t, de a F+ is előzgette. A nyomozást 91 ezren figyelték, míg előtte a napi sorozatra 172 ezren voltak kíváncsiak.
A csatornák küzdelméből az RTL Klub került ki győztesen 13,3 százalékkal, második a TV2 lett 8,3 százalékkal, a harmadik helyre pedig a Cool fért fel a 18-49-es célcsoport körében. A legnépszerűbb csatornák listáját az RTLII, az M2 és a Duna TV zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.