Duplán szeretik a magyarok a Mentalistát

Mentalista
Vágólapra másolva!
Március 8-án a 18–59-es célcsoportban a Barátok közt ment a legjobban, 466 ezer ilyen korú néző követte az aktuális adást. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz, a TV2 először a negyedik helyen szerepel a Tények-kel. A mentalista kétszer is bejutott a legjobb tíz közé – az RTL Klubon és a Coolon adott epizóddal is –, az állami médián a Real Madrid–AS Roma meccs volt a legnézettebb műsorszám.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben lefelé tart Nagy Feró, az általa vezetett Havazin a nap legrosszabb közönségarányát hozta az RTL Klubnak, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,9 százaléka választotta. Dél körül indult, ekkortájt épp a Film+ volt a legnépszerűbb csatorna, ott A tökéletes harcos című akciófilm ment:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Felfelé tart ezzel szemben Simon Baker, A mentalista címszereplője, miután

a krimisorozat kétszer is felfért a nézettségi toplistára,

az RTL Klubon adott epizód a hatodik, a Coolon sugárzott pedig a nyolcadik legnézettebb műsor lett. Ebben az időben jobbára a Cool volt a második legnépszerűbb csatorna, ezt a pozícióját később, a Dr. Csont-tal is tudta tartani. Mutatjuk ezt is grafikonon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az M4 Sport az ábrán nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy a Real Madrid és az AS Roma összecsapása a Bajnokok Ligájában 166 ezer hatvan év alatti nézőt érdekelt, ami a tizedik helyre is elég volt. A Real 2–0-ra nyert, az egyik gólt Cristiano Ronaldo rúgta, ezért kapott nálunk zöld nyilat.

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, 3 százalékpontot vert rá a TV2-re.

A Duna TV a Comedy Centrallal játszott döntetlent, hajszállal az M4 Sport előtt végeztek a megosztott hetedik helyen. A közmédia csatornái közül az M1 szerepel még a listán, a tizedik pozícióban.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről