A válogatóverseny második elődöntőjében kilenc előadó lépett színpadra, az estét Szabó Ádám kezdte, akit a múltkor sokkal nagyobb lazaságra biztatott a zsűri. A Together szövege Both Miklós szerint rendben van, Frenreisz Károly pedig arról beszélt hosszan, hogy akkor üt egy produkció, ha a néző úgy érzi, az előadó belépett a komfortzónájába. Ezt most nem érezte, az izgalomra fogta, 37 pontot adtak neki összesen.
A Mrs Columbo a Frozen King-et adta elő, a produkció vadóc volt, és egyedi, látványában is érdekesebb volt, mint a megszokottak – Carameltől kaptak egy kis kritikát, de alapvetően csupa jót mondtak róluk.
Jó rádiós dal, szívesen hallgatnám vezetés közben, működik"
– mondta neki végül az énekes. Galambos Dorináék 31 pontot kaptak a zsűritől, ehhez jött a nézőktől kapott 6 pont.
A Roma Soul ezúttal is odatette magát, talán túlságosan is – a folyamatosan változó, mozgó háttér előtt éneklő csapat Zsédának nagyon tetszett,
szerinte egy nagy ölelés az egész dal, de mint mondta, végig a bőség zavarában volt.
A csapat javított néhány hibát, de valahogy sok volt, amit műveltek a színpadon, 38 pontot szereztek.
A Peet Project sok dicséretet kapott az első körben, most is csak Both Miklós fogalmazott meg kritikát, szerinte hiányoznak a karakterek, hiába profik a zenészek.
A Kállay Saunders Band már rutinosabb ezen a színpadon, a 17 című daluk Frenreisznek nagyon bejött,
tetszett neki, "minden klassz", mondta – összesen 42 ponttal zárták az estét.
A Zävodi + Berkes Olivér produkciójából Caramel a vokált emelte ki, külön tapsot is kért nekik, parádésnak nevezte az éneklést. Láthatóan sok munkájuk volt a dalban, tiszta volt, és dinamikus, megérdemelték a sok pontot.
A Leander Kills produkcióját igazi kitárulkozásnak nevezte Zséda, akit elrepített és feltöltött az Élet, valóban frissítette az estét a rock – ennek Frenreisz örült különösen. Düh és szomorúság is volt a dalban, még Both Miklós sem talált hibát a szövegben.
Tóth Gabi és a Hosszú idők következett, karaktere lenyűgözte a zsűrit,
az auráját dicsérték és a hiperaktivitását. "A showbiznisz ilyen embereket igényel, mint te" – mondta neki Frenreisz. A hangszerelés kicsit görögösnek tűnt neki, arra biztatta, hogy kerüljön még közelebb a magyar népzenéhez. Caramel szerint még szokni kell az énekesnő új világát, de jól mozog benne, működik – 44 ponttal ő kapta az az este addigi legmagasabb pontját.
Benji a Karcok című dalát most is leszólta a zsűri, a szövegnek továbbra sem találták az értelmét.
"Nem is a dalról beszélnék, inkább általánosságban mondanám el a problémámat. Sokan kérdezik, hogy miért javítgatom a hibákat, miért jövök azzal, hogy nincs értelme a szövegnek. Értenünk kell, hogy az emberek olyanok lesznek, amit fogyasztanak lelkileg" – mondta. A dalok folyamatosan körülvesznek minket, ez hat ránk, ezért fontosnak tartja az üzeneteket. "Áldozat vagy ebben, a szerkesztők hibája is" – részletezte. Tehetségesnek tartja az énekest, de a szöveg miatt hosszan elégedetlenkedett, nem látta értelmét az áthangszerelésnek sem.
Végül a szombat esti adásban Tóth Gabi & Freddie Shuman feat. Lotfi Begi Hosszú idők című, népzenei ihletésű dala 44 pontot kapott a zsűritől és nézőktől, első helyen ment tovább.
Egy ponttal kevesebb, 43-43 jutott a Leander Kills metálos, rockos számának, az Élet-nek, valamint Zävodi + Berkes Olivér produkciójának, a #háttérzaj-nak. A negyedik továbbjutó a nézők szavazataival a Kállay Saunders Band előadásában a 17 című dal lett, így az együttes szintén bejutott a döntőbe.
A mostani négy továbbjutóval teljessé vált a jövő szombati döntő mezőnye.
A pénteki első elődöntőből Kanizsa Gina a Fall Like Rain című dallal, Pápai Joci az Origó-val, Radics Gigi a See It Through című számmal és a Soulwave a Kalandor című szerzeménnyel már bekerült a döntőbe.
A Dal 2017 döntőjét február 18-án, szombaton rendezik, a győztes képviseli Magyarországot az idei, immár 62. Eurovíziós Dalfesztiválon május 9. és 13. között az ukrán fővárosban, Kijevben.