Színészként mit tud majd hozzátenni a produkciókhoz, mit gondol, miért kérték fel erre a munkára?
Mint megtudtam Both Miklóstól, már évek óta beszélnek róla a háttérben, hogy ne csak zenei szakmai zsűri vegyen részt ezen a dalválogatón, hanem színészek is. A Dal egy jó ideje nem csak a dalról szól, hanem az egész produkcióról:
nem csak a dal versenyez, hanem a teljes színpadi produkció, az előadóművész minden táncossal és látványelemmel.
Azt gondolták, hogy erre a területre is hívnak egy zsűritagot, aki nem a dalt, a zenét, a szöveget nézi, hanem magát a produkciót is.
Mennyire nézi majd szigorúan az előadásokat?
Nem is tudom, még nem döntöttem el. Igazából azt sem tudom, hogy el kell-e ezt egyáltalán előre dönteni. Majd élőben kiderül.
Zsűrizett már korábban?
Ilyen nagy produkcióban még soha, de kisebb versenyeken igen. Volt korábban hasonló felkérés, de nem értem rá a munkáim miatt, így sajnos nemet kellett mondanom.
Most viszont pont mindent letudtam januárra, úgyhogy száz százalékosan A Dalra tudok koncentrálni.
Milyennek látja az idei mezőnyt? Sok az ismeretlen név.
Igen, idén tényleg sok olyan előadó került be a válogatóba, akit még nem ismer az ország, és ez nagyon jó üzenet szerintem. Nem csak a belső, szakmai körökből lehet ide bekerülni, mindenki megkapja ugyanazt az esélyt.
Melyik zenei stílust kedveli, mit szokott hallgatni?
Rádiót hallgatok leginkább. Otthon amúgy is nagy a hangzavar, nem hiányzik hozzá a háttérzene. Vannak különböző időszakaim, nagyon változó, hogy mikor mihez van kedvem. A mostani modern, fiatalok által hallgatott zenétől a klasszikusig mindent szeretek, legyen az swing, jazz, bármi. Hangulat kérdése.
Néha észreveszem magamon, hogy ráállok egy bizonyos típusú zenére, és sokáig azt hallgatom egy-egy próbaidőszak alatt.
Mit keres majd a dalban, milyennek kell lenni annak a produkciónak, ami az országot képviseli?
Szerintem nem szabad kategorizálni. Nyilván az ember arra is gondol, hogy általában milyen a mezőny az Eurovíziós Dalfesztiválon, hisz láttuk már ezeket a fesztiválokat sokszor. De ez is sokféle, hisz egyik évben visszafogottabb dal nyert, a másik évben inkább az előadót díjazták, a harmadik évben nagyon expresszív dolog nyert.
Nekem nincsen semmilyen elvárásom, kategóriám, hogy mi inspirál, mi fog meg. Majd ami ott adódik a színpadon.
Ez egy élő műfaj, így még az is lehet, hogy ami az előzsűrizés során működött, az később nem fog működni.
Ugyanúgy, mint egy sportolónál: az edzésprogramot úgy állítja be, hogy az olimpiai főszámban produkáljon, de lehet, hogy az előfutamban jobban teljesít, mint magán a döntőn. Én úgy döntök majd, hogy ott, abban a pillanatban mit tudnak nekem nyújtani a produkciók. A dalokat már ismerem, de pont ilyenkor számít majd sokat az előadó-művészet, a pillanat művészete.
Ott ülnek még hárman a zsűriben. Velük milyen a kapcsolat, az összhang?
Csak pár hete mutatkoztam be Mező Misinek és Both Miklósnak, Kareszt már ismertem 20 éve. Nem volt közös produkciónk, sosem dolgoztunk együtt, magánemberként viszont régóta vagyunk jóban. Vannak közös témáink, de szerintem mindenkivel meglesz a közös nevező. Mindenki nyitott, tehetséges ember, jót akarnak, és úgy látom, tényleg sokat tesznek az ügy érdekében.
Korábban szerepekben tűnt fel a képernyőn, most először kell véleményt formálnia. Tart a nézői visszajelzésektől?
Kicsit izgulok az első élő adás miatt, de nem vészes. Elkerülhetetlen, hogy kritizálják az embert, aki kirakja az arcát a képernyőre, annak számolnia kell ezzel.