Szlovéniában terjeszkedik a TV2 Csoport
![Koronavírus, vírus, televízió, tv, tévé, karantén, TV, netflix, tévézés, házimozi, Tévézés a karantén idején, tévézési szokások, trendek, tévéző emberek, távirányító, karantén](https://cdn.origo.hu/2023/12/wrOHAQq2O7RLg6KMSIEJIDJ1Esnh60PpxI7U7fzdYiE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzg4MzE3ZDczM2E0MzRiNDE5OGI5NjkwZTc5NjgxOTBk.webp)
Megvásárolta a magyarországi piacvezető TV2 Csoport a harmadik legnagyobb szlovén tévétársaságot, a Planet TV-t a korábbi 100 százalékos tulajdonos Telekom Slovenije-tól, és ezáltal régiós terjeszkedésbe kezdett. A részvény átruházási szerződést a felek 2020. július 7-én írták alá és a tranzakció a szerződésben foglalt feltételek teljesülésével, valamint a hatósági jóváhagyások megszerzését követően válik véglegessé - áll a TV2 közleményében.
A Planet TV Szlovénia egyik legismertebb tévécsoportja, amely három kereskedelmi, általános szórakoztató tematikájú tévécsatornájával (Planet, Planet 2 és Planet Plus) körülbelül 7 százalékos főműsoridős közönségaránnyal büszkélkedhet. A zászlóshajó csatorna, a Planet főműsoridőben elért közönségaránya pedig átlagosan 6 százalék körül mozog. A Planet ezzel a harmadik legjelentősebb tévécsoportnak számít Szlovéniában, a ProPlus és a közszolgálati Radija Televizijsa Slovenija mögött.
„Miután a TV2 Magyarországon mind csoportszinten, mind a főcsatorna vonatkozásában is piacvezetővé vált 2020 első félévében, immáron
nemzetközi színtéren folytatjuk a bővülést a Planet TV megvásárlásával.
Az akvizícióval három új, országos elérésű csatornával bővül a korábbi 14 csatornás portfóliónk" – mondta Pavel Stantchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója. Elmondása szerint a Planet TV a szlovén televíziós piac ismert és elismert szereplője, amelyben további fejlődési potenciált látnak. A jól bevált brandekkel és a helyi szakemberekkel rendelkező cég megvásárlása emellett további szinergiákra adhat lehetőséget a TV2 Csoport számára.