A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Columbia: közzétették a belső figyelmeztető leveleket

Vágólapra másolva!
A NASA mérnökei közül többen is világosan látták, milyen veszélyben vannak a Columbia űrhajósai, de a hivatal középvezetői megakadályozták, hogy a figyelmeztetés eljusson a NASA legfelső vezetőihez - derült ki az űrközpontok munkatársainak nyilvánosságra hozott belső elektronikus levelezéséből.
Vágólapra másolva!

Több mérnök olyan katasztrófa lehetőségére utalt, amelyben a visszatérő űrrepülőgép bal szárnya, majd az egész gép eléghet a légkör felső rétegeiben - írja az MTI. A mérnökök közvetlen felettesei azonban túlságosan riasztónak minősítették ezeket a véleményeket, és nem továbbították a NASA legfőbb vezetéséhez. A legfelső vezetők akkorra már eldöntötték, hogy a startnál történt incidens ellenére biztonságos a visszatérés.

A NASA mérnökei röviddel a Columbia indítása után észlelték, hogy a fő hajtóanyagtartályról leváló darab a gép bal szárnyának ütközik. Robert Daugherty, a NASA virginiai kutatóközpontjának mérnöke január 27-én (öt nappal a landolás napja előtt) azt javasolta, hogy a Columbia személyzete űrsétán mérje fel az esetleges kár súlyosságát.

A Columbia katasztrófájahttp://www.origo.hu/tudomany/columbia/

Jeffrey King, a houstoni Johnson-űrközpont mérnöke 31-én reggel felvetette, hogy azonnal meg kell kezdeni a vészhelyzetre előírt menekülő-programot, ha az űrrepülőgép futóműaknájában hőmérséklet-emelkedést észlelnek. Kevin McCluney gépészmérnök, ugyancsak a houstoni Johnson-űrközpont munkatársa szintén a haladéktalan menekülést javasolta arra az esetre, ha a bal szárny hőmérséklet-ellenőrző rendszerének működése leáll. William Anderson mérnök pedig egy körlevélben a következőt kérdezi: "Miért egy nappal a leszállás előtt beszélünk ezekről, miért nem a start utáni napon?"

Másnap reggel csakugyan hőmérséklet-emelkedést jeleztek, majd elhallgattak a szenzorok, s néhány perccel később bekövetkezett a katasztrófa.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!