A brémai Német Légiközlekedési és Űrhajózási Központban azt vizsgálják, hogyan lehet a repülőgéptankokban folyékony hidrogént és oxigént használni üzemanyagként. A kutatást az Európai Unió több mint hárommillió euróval támogatja. Az űrrepülőgéphez hasonló Spaceliner nyolcvan kilométeres magasságban siklik majd a Föld légkörében. A gép merőlegesen indul, majd horizontálisan landol.
Egyelőre még a hajtómű biztonságával vannak problémák. A rakétahajtóművek ugyanis még nem olyan megbízhatóak, mint a mai repülőgépeké, így ez fejlesztésre szorul.
A német kutatók véleménye szerint ráadásul mentőkapszulákra is szükség lesz. Az utasok nem a repülőgép törzsében utaznak majd, hanem egy elkülönített "kapszulában", amelyet röviddel az indulás előtt csatolnak a Spacelinerhez. Ezt a kapszulát aztán vészhelyzet esetén egyszerűen leválasztják a hajtóműről.
A legnagyobb előny a sebesség lesz, az utazási idő jelentősen csökken: harminc óra helyett kilencven perc alatt el lehet majd jutni például Európából Ausztráliába. A kutatók szerint 35-40 évre van szükség a kivitelezéshez.