A japán rendőrség szerint ez az 1,1 millió idős gépkocsivezető három százalékát jelenti. Az új közlekedési törvény előírásai alapján március elejétől a vezetői engedély megújításakor a 75 évnél idősebbeknek részt kell venniük kognitív funkciók (megismerési funkciók) vizsgálatán is, és ha felmerül a demencia veszélye,
újabb orvosi vizsgálatokra kötelezik őket.
A szeptember végéig kognitívfunkció-vizsgálaton átesett 1,1 millió idős emberből 30 170-et küldtek tovább orvoshoz. Közülük eddig több mint 7600 esett át a vizsgálaton,
ami 1622 idős gépkocsivezető engedélyének visszavonását vagy felfüggesztését eredményezte
- ismertette az adatokat a japán rendőrség.
Bár a másik 6051 gépkocsivezetőnek engedélyezték a vezetést, 70 százalékukról megállapították, hogy fennáll náluk az időskori elbutulás kockázata, és ezért hat havonta kell orvosi ellenőrzésen részt venniük.
A tesztek megmutatták, hogy az idős vezetők többségének, mintegy 780 ezer embernek nincs problémája a kognitív funkciókkal, mintegy 300 ezerről azonban kimutatták, hogy kisebb problémák előfordulnak náluk - tette hozzá a rendőrségi illetékes. Japánban, ahol a legtöbb idős ember él a világon,
az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt az idős gépkocsivezetők által előidézett súlyos közlekedési balestek száma,
ezért szigorítottak orvosi vizsgálatukon.
Múlt év októberében egy 87 éves férfi által vezetett teherautó iskoláscsoportba hajtott Jokohamában, a balesetben egy fiú életét vesztette. Egy hónappal később Tokióban egy 83 éves nő két halálos áldozattal járó balesetet okozott.