Általában kétellyel és undorral fogadják az emberek a rovarokból készült ételeket. "Mivel sokan szívesen esznek - rovarszerű kinézetük ellenére - homárt vagy rákot, talán meg lehet változtatni a rovarok fogyasztásával szembeni negatív attitűdöt" - véli Sebastian Berger, az egyetem munkatársa.
A szakértő kölni és St. Gallen-i kollégáival közösen megvizsgálta, milyen szerepet játszik a rovarok piacra dobásában az ár.
Kiderült:
a lisztkukacból készült hamburgernek és társainak jobb a fogadtatása, ha drágábban árulják őket.
A magasan árazott termékektől ugyanis a vásárlók általában magasabb minőséget várnak.
"Vizsgálataink szerint a magasan árazott rovartermékeket nemcsak jobbnak értékelték, de az értékelés javulása más termékekre is kiterjedt" - foglalta össze az eredményeket Berger.
A magasabb árak tehát segíthetnek abban, hogy megváltoztassák a fogyasztók hozzáállását a rovarok fogyasztásához. A tanulmányt a British Food Journal című szaklapban mutatták be.